در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

راهکارهای مدیران در زمان بحران

یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره  راهکارهای مدیران در زمان بحران

در حال حاضر، با شیوع ویروس کرونا خبرهای بد اقتصادی به اوج خود رسیده و رکود فعلی یکی از شدیدترین و بزرگ‌ترین رکودهای اقتصادی جهان است، این ظرایط باعث از میان رفتن تعدادی از کسب و کارها و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان میشود.

صاحبان کسب و کار باید خود را با شرایط فعلی وفق داده، و برای هر کار خود، هدف و فکر مناسبی داشته باشند، تا علاوه بر فروش بتوانند اعتماد بنفس خود را نیز حفظ کنند. 

در چنین مواقعی نقش مدیریت آن کسب و کار بیش از هر زمان دیگری، اهمیت پیدا می‌کند، چرا که با رهبری او میتوان از بحران رکود بیرون آمد. در این بخش همراه ما باشید تا ببینیم یک مدیر برای موفقیت در کار و حفظ اعضای تیم خود چه کارهایی باید انجام دهد، تا بخوبی این بحران را پشت سر بگذارد. 

همچنین بخوانید:  اصول رهبری در کسب و کار 

 راهکارهای مدیران در زمان بحران 

  • بگویید شرایط شما را درک می‌کنیم.

مشتریان و شرکای شما باید بدانند که از نگرانی های آنها آگاه هستید و با آنها همدلی می کنید و ترس آنها را از شرایط موجود باور دارید و بخوبی آنها را درک میکنید.

  • اوضاع تحت کنترل است و آنها در امان هستند.

به اعضای تیم خود اطمینان دهید که تمام تلاش تان را برای حفظ امنیت شغلی و روانی آنها انجام میدهدید، و خانواده آنها مانند خانواده خودتان برایتان مهم هستند. 

  • به فکرتان هستم و شما را فراموش نکرده ایم.

اجازه ندهید حتی لحظه ای اعضای تیم احساس ‌کنند که مورد توجهنیستند. بطور مداوم به همه اعضا یادآوری كنید كه تحت هر شرایط و با هر اتفاقی همه با هم و در کنار هم هستیم.

  • واقعیت‌ها را کاملا واضح و شفاف بیان کنید.

از اینکه مرتبا اطلاعات را در اختیار همکاران‌ قرار دهید، نترسید. بیان منطقی واقعیت‌ها و شفاف سازی، اعتماد و وفاداری را افزایش می‌دهد. به اشتراک گذاری اطلاعات مهم، حتی اگر ترسناک، احساس مسئولیت را بالا برده و به تیم شما انگیزه تصمیم گیری‌ در شرایط دشوار و ضروری را میدهد.

  • طرح و برنامه ‌ارائه دهید.

همکاران شما باید بدانند که چه طرح و برنامه ای برای مواجه و عبور از این شرایط دارید. میتوانید با آنها مشورت کنید و نظرخواهی کنید، این خود نوعی طرح و راهکار است.

  • موفقیت از دل سختی‌ها بیرون می‌آید.

حتی در بدترین زمان‌ها هم ‌امیدوار باشید اگر هدف خود را کاملا مشخص کنید، هر چالش و تهدید را میتوانید یک فرصت برای شکوفایی در نظر بگیرید. کارآفرینان موفق آنجا که دیگران ناامید میشوند موفقیت را بدست می آورند.

  • به تیم خود نشان دهید که احساس مسئولیت می‌کنید.

مشتریان، شرکا و اعضای تیم زمانی از شما پیروی می کنند، که بدانند واقعاً به آن‌ها اهمیت می‌دهید. همه افراد از اینکه در شرایط سخت تنها بمانند، میترسند. اگر همکارانتان بدانند که شما احساس مسئولیت میکنید، دلگرم میشوند و تلاش خود را برای بهتر شدن اوضاع میکنند. 

 

برای آنکه یک مدیر موفق و قدرتمند باشید، باید اعتماد و اطمینان همکاران و کارمندان خود را جلب کنید. اهداف خود را کاملا مشخص کرده و برای رسیدن به آنها بدرستی گام بردارید. 

توجه کنید که اگر از شرایط مطمئن نیستید قول و وعده ای ندهید که بعدها اعتبار خود را از دست بدهید، بدین صورت دیگر کسی به شما اعتماد نخواهد کرد و حرفتان را پذیرا نخواهد بود. 

 

منبع: entrepreneur.com

 

 

  ثبت آگهی رایگان