در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

چالش‌های کسب ‌و‌ کارهای خانگی

یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره چالش‌های کسب ‌و‌ کارهای خانگی

اکثر مدیران کار خود را از اتاقی کوچک، یا اتاقی در خانه شلن آغاز کرده‌اند، و سپس به مرور زمان و با پیشرفت کاری خود آن را گسترش داده و حال در یک دفترکار با چندین همکار فعالیت میکنند.

هر فعالیت و کسب و کاری که در خانه و با امکانات و وسایل منزل راه اندازی شود، یک کسب و کار خانگی است. این کار تاثیر بسیاری در ایجاد شغل، کارآفرینی و نوآوری محصولات دارد.

بسیاری از مردم دوست دارند که کسب و کاری هر چند کوچک برای خود داشته باشند، و بقولی مدیر خود باشند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و بارها فکر کرده اید که در خانه خود کاری را شروع کنید، سعی کنید به سوالات زیر پاسخ مناسبی بدهید: 

1. آیا این کار قانونی است؟

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار خانگی را دارید، در اولین گام بررسی کنید که مجاز به انجام چه فعالیت‌های تجاری هستید. در دستورالعمل‌ها و قوانین شرکت‌های آپارتمانی تا حدی نسبت به راه اندازی کسب و کار توضیح داده شده است، قبل از هر کاری حتما اطلاعات جامع و کاملی در این خصوص بدست آورید. 

شکایت همسایه‌ها میتواند منجر به توقف کارتان و حتی پرداخت جریمه های سنگین شود. تلاش کنید همسایگان را با خود همراه سازید و آنها را حامی و پشتیبان خود نمایید.

در بسیاری از شهرها و کشورها مقرراتی وضع شده است تا کسب و کار خانگی تا حدودی محدود شوند، در زیر به تعدادی از مواردی که باعث میشود تا کار خانگی با محدودیت قانونی مواجه شوند، اشاره میکنیم:

- رفت و آمد کارکنان و تردد افراد غریبه که مشتریان شما هستند، علاوه بر مزاحمت برای همسایگان ممکن است امنیت ساختمان را نیز بخطر بیندازد.

 - استفاده‌ تجاری از خانه ممنوع است، نمیتوانید در خانه تو مانند یک مغازه فعالیت کنید.

- نگهداری مواد اولیه یا تجهیزات شرکت در انبار خانه ممکن است باعث خطرهای بیشماری شود، خصوصا اگر مواد مستعد به آتش سوزی باشند.

- تردد بسیار خودرو در کوچه علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی، عبور و مرور را برای همسایگان سخت میکند.

2. چگونه باید خانه و محل کارتان را از یکدیگر تفکیک کنید؟

موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به زمان دارد، خصوصا در شروع کار که مجبور میشوید ساعتها، هفته‌ها و ماه‌های زیادی را به کار خود اختصاص دهید. این مساله روابط خانوادگی تان را تحت تاثیر قرار میدهد و ممکن است آنها را بیش از حد حساس کند.

برای جلوگیری از این قضایا سعی کنید در زمانهایی که اعضای خانواده دور هم جمع شده اند از کار دست بکشید و با آنها وقت بگذرانید.

3. چگونه باید یک تصویرحرفه‌ای از کسب و کارتان در ذهن مخاطبان ایجاد کنید؟

بسیاری معتقد هستند که کار کردن در خانه، شما را حرفه‌ای نشان نمیدهد. اگر مخاطبان بخواهند به دیدنتان بیاییند نشانی محل کار شما، خانه‌ای مسکونی است که فرزندتان در اتاق کناری مشغول بازی است. 

در انتخاب مکان دفترکاری خود، مواردی مثل رفت و آمد خانواده و سر و صدای آنها را در نظر بگیرید. دفتر کارتان را جایی انتخاب نکنید که کودک 4 ساله‌ تان بتواند به راحتی تلفن‌های کاری شما را پاسخ دهد.

اگر مراجعان حضوری دارید، دفترکار را در جایی از خانه انتخاب کنید که ورودی آن از فضای منزل جدا باشد! مشتریان نباید در فاصله‌ درب ورودی تا اتاق کار شما، با فضای خانوادگی و مسائل خانوادگی شما مواجه شوند.  

به مخاطبان نشان دهید که در کسب و کار خود جدی هستید:

- یک خط تلفن اختصاصی و جداگانه برای کارتان تهیه کنید. رسمی و حرفه‌ای تلفن های خود را پاسخ دهید و به جای پیام صوتی، خودتان یا شخصی مرتبط با کسب و کارتان به تلفن‌های کاری جواب دهد. زمانی که حضور ندارید، برای دریافت تماس‌ها از پست صوتی استفاده کنید.

- برند شخصی خود را داشته باشید! یک لوگو شخصی با اسناد اداری مانند کارت ویزیت، بوروشور و... که باید ظاهری باکیفیت و حرفه‌ای داشته باشند.

- محتوای اسناد چاپی شما باید با محتوای ‌سایت‌تان هماهنگ باشد.

- جلسات و ملاقات های کاری خود را، در بیرون از خانه برگزار کنید، و رسمی و حرفه‌ای لباس بپوشید.

 

 

منبع:  entrepreneur.com

  ثبت آگهی رایگان