در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

9 راه که در بحران ها، شما را به یک رهبر بهتر، تبدیل می کند

یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره 9 راه که در بحران ها، شما را به یک رهبر بهتر، تبدیل می کند

به موفقیت رسیدن برای اکثر افراد به منزله شکستن شاخ غول است، هدفگذاری و تفکر از مهمترین عوامل موفقیت هستند، پس با این وجود من روی شانه های غول ایستاده ام.

همه ما دوست داریم که رهبری افراد را بدست بگیریم، اما در موقعیت شاید فقط چند ماه دوام بیاوریم، علت چیست؟ در این بخش همراه ما باشید تا بتوانید حداقل در زندگی شخصی خود مدیر بهتری باشید.

9 راه که در بحران ها، شما را به یک رهبر بهتر، تبدیل می کند:

توانایی یک رهبر فقط در انتخاب های درست در زمان بروز مشکلات نیست، بلکه اعتماد و اطمینان او در میان بی ثباتی ها است.

  • بحران، تواضع و شکیبایی میخواهد.

غالبا مردم این تصور غلط را دارند که رهبران قدرتمند صبر و فروتنی ندارند، در هنگام آزمایشات سخت میتوانید شکیبایی آنها را ببینید. زمانی که بحرانی آغاز میشود و ترس و هراس از شکست اکثر افراد را در برمیگیرد، یک رهبر واقعی به همکاران و کارمندان خود امید و اطمینان میدهد. 
 بهترین رهبران برای دستیابی به موفقیت، به تیم خود تکیه میکنند و در کنار آنها برای بهبود اوضاع میجنگند. در بحران، تیم شما به شما نیاز دارد تا آگاه باشید، تصمیمات سخت بگیرید و به جلو حرکت کنید.

  •  بحران، نارضایتی را افزایش میدهد.

همه افراد در زمان رونق کسب و کار قوی و موفق و راضی هستند، آنچه تفاوت افراد را با یکدیگر نشان میدهد زمانی است که رکود اتفاق میفتند، نقدینگی ها کم میشود، و برنامه ریزی ها بهم میریزد. نارضایتی ویران کننده است و متأسفانه، مشارکت واقعی در بیشتر سازمانها بسیار کم است، به ویژه هنگامی که با تغییر یا بحران قابل توجهی روبرو هستید.

بحران رهبران را وادار می کند تا به سرعت اهداف و برنامه های خود را تغییر دهند، و با بحران پیش آمده  مبارزه کنند، بر روی آنچه در کنترلشان است تمرکز کنند، خلاقتر شوند و با ارائه راهکارها به تیم آنها  را اجرایی نمایند.

  • در بحران، آسایش و راحتی خود را گسترش دهید.

بعنوان یک رهبر بجای آنکه ناراحت شویم، باید تلاش کنیم تا وضعیت را بهتر کنیم. با داشتن یک برنامه ریزی درست، به تدریج موانع به نظر غیرقابل تحمل جزئی از زندگی روزمره می شوند. 

راحت باشید زیرا هر چیزی هر قدر هم که ناراحت کننده باشد، بلاخره تمام میشود. با فکر آسوده قادر خواهید بود بهتر تصمیم گیری کنید و به تیم خود انرژی و امید ببخشید. 

  • بحران، شما را چابک می کند.

طبق قانون مورفی: وقتی تجهیزات و مهمات کافی دارید ، دو هفته طول می کشد تا دشمن حمله کند اما هنگامی که از نظر وسایل و مهمات کمبود دارید، دشمن تصمیم می گیرد که همان شب حمله کند.

وقتی تیم شما با عملکرد بالایی در یک میدان نامشخص فعالیت می کند، همه هدایت میشوند. دنیای مدرن و اختلال ها و بی نظمی های موجود در تجارت باعث شده که تیم ها نسبت به گذشته چابک تر باشند. هیچ رهبری نباید تصور کند که همه چیز را میداند و در اختیار دارد. در بحران شرایط بسیار غیر متمرکزتر است و یک رهبر موفق باید در زمان تحت فشار بودن، استقلال و زمام امور را بدست بگیرد. مسئولیت خود را بپذیرید، تیم را هدایت کنید. و رسالت خود را انجام دهید.

  • بحران، چشم انداز شما را گسترش می دهد.

همه ما در محیط فعلی خود چشم انداز مشخصی نسبت به رخدادها داریم، اما در زمان متفاوت با تهدیدات جدید، باید بدنبال فرصت های جدید باشیم.

رهبران هنگام عدم اطمینان دیگران، مطمئن گام برمیدارند و مسئولیتشان آنها را وادار میکند تا در زمان بروز مشکلات، رویه خود را تغییر دهند. رهبران هر سازمان و شرکت یا کسب و کار کوچکی، تلاش میکنند تا وظیفه خود را بخوبی انجام دهند و تیم را با امید و انرژی حفظ کنند.  

همچنین بخوانید: اصول رهبری در کسب و کار 
  • سازمان دهی بحران

یکی از قوانین مهم برای مبارزه با بحران اولویت بندی و اجرای اهداف تازه است، زیرا بحران یک تغییر اجباری در اولویت های ما بوجود آورده است. اگر تهدیدات را شناسایی کنید، میتوانید منابع خود را بخوبی تنظیم کرده و برنامه ای مناسب برای آینده بچینید. 

طی چند ماه گذشته اولویت های جدید برای همه افراد بوجود آمده است، هر چیزی که بطور مستقیم مانع از موفقیت ما میشود باید کنار گذاشته شود، حتی در این اوضاع بحرانی کرونا هم میتوان کار کرد، فقط کافیست خوب ببینیم.

بعنوان رهبر تیم اطمینان حاصل کنید که کل اعضا با استراتژی و تاکتیک های جدید هماهنگ هستند آنها را ساماندهی و آماده کنید.

  • نوآوری در بحران

همه ما خواستار نظم و انضباط هستیم.زیرا بدین صورت میتوانیم به موفقیت دست یابیم. گاه با توجه به شرایط باید بسرعت تاکتیک های خود را تغییر دهیم. گاه لازم است برای موفقیت کارهای متفاوتی انجام دهیم، و برای رسیدن به موفقیت در وضعیت فعلی خود، نوآوری های جدیدی خلق کنیم.

همه رهبران باید تاکتیک های فکری خلاقانه داشته باشند و تیم را به سمت ایده های خلاقانه پیش ببرند.

  • مقاومت در برابر بحران

درد نشان از ضعف است، عزم و توانایی شما را برای بازگشت تقویت می کند، اگر شجاعت بلند شدن دارید ، رهبری کنید و راههای جدیدی برای پیروزی پیدا کنید.

رهبران انعطاف پذیر بخوبی می توانند تیم های مقاوم بسازند. یک سازمان تاب آور سازمانی است که در دراز مدت زنده مانده و در بحران و شکست شکوفا شده است.

به عنوان یک رهبر ، اغلب باید در سکوت رنج بکشید، با تکیه بر تیم خود میتوانید به موفقیت برسید، فقط کافی است بدانید که چطور از این موقعیت بحرانی به نفع خود استفاده کنید. 

  • بحران شما را برای موقعیت های بعدی آماده می کند.

هرچه با موانع بیشتری روبرو شویم، قوی تر می شویم. انعطاف پذیری باشید تا بتوانید با قدرت بیشتر به موفقیت برسید. 

در مواقع سخت، با خلاقیت و پشتکار، میتوانید خود را برای بحران های سخت تر آماده کنید. 

 

منبع سایت : https://www.forbes.com

  ثبت آگهی رایگان