در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

اصول رهبری در کسب و کار

یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره اصول رهبری در کسب و کار

در تمام دنیا، رهبران سازمان ها و شرکت ها با احساس عدم امنیت و پذیرش از طرف دیگران مواجه هستند، "من یک رهبر هستم، و بزرگترین ترسم این است که کارکنان مرا باور نداشته باشند." 

این احساس به شرکت، موقعیت و میزان مسئولیت شما در سازمانتان بستگی دارد. در نظر داشته باشید که موقعیت های رهبری ، شما را هر چه بیشتر از وظایف روزانه خود، دور میسازد ، این احساس نگرانی میتواند افزایش یابد.

شخصیتی که شما از خود ارائه میدهید، بر اساس نتایج عملکرد شما سنجیده می شود . بنابراین نتایجی وجود دارند که شما به آنها افتخار می کنید و تاثیر شما را در سازمان مشخص می کند و یا نتایجی که باعث میشود تا شما در پایان روز با ناراحتی شرکت را ترک کنید.

در زمانی که نقش رهبری را بر عهده دارید، در پایان روز کاری از خود میپرسید که آیا کارهایی که امروز انجام داده اید دقیقا همانی بود که باید انجام میشد ؟ به عنوان یک رهبر بایستی تمام توجه خود را به طرف کسب و کارتان معطوف نمایید، 

6 استراتژی یک رهبر واقعی در شروع کسب و کار 

1- آنچه را که برای تیم خود موفقیت می دانید، مشخص کرده و آن را بطور کامل با تیم در میان بگذارید.

تعریف خود را از موفقیت در برگه های کوچک بنویسید و در جلوی چشم کارمندان قرار دهید، به این ترتیب تیم شما روی آن متمرکز می شود. بعنوان اولین قدم شما برای موفقیت تیم خود برنامهریزی کرده اید و میتوانید بر امور مسلط باشید ،

اعضای تیم با ذهن شما همراه گشته و تصمیمات و نظرات شما برایشان قابل درک و احترام میشود. اگر کارمندان فقط مجبور به انجام دستورات شما باشند، درکی از موفقیت و چشم اندازهای شما نداشته و در اجرای فرایند سردر گم ، آشفته و ناراضی خواهند بود.

2- جایگاه هر فرد را مشخص نمایید و انتظارات خود را از هر فرد به وضوح اعلام نمایید.

شاید ضروری ترین نقش رهبری همین مورد است که اغلب هم نادیده گرفته می شود. کارکنان عموما درک روشنی از انتظارات سازمان از خود ندارند به خصوص اگر به تازگی استخدام شده باشند. یادتان باشد که هر فرد با تجربیات و چارچوب های متفاوتی وارد سازمان ما می شود و شروع به فعالیت می کند.

بعنوان رهبر باید به طور کامل جایگاه ، شرح وظایف و انتظارات خود را از هر فرد کاملا روشن کنید ، تا وی بتواند با توجه به رویکرد تیم و در راستای تحقق اهداف گام بردارد.

3- بپذیرید که شما همه چیز را نمی دانید.

یک رهبر نمی تواند همه چیز را ، در همه موارد بداند . اگر این موضوع را بپذیرید، براحتی می توانید از یک فرد متخصص در آن حوزه کمک بگیرید و با قدرت بیشتری تیم خود را رهبری نمایید.

بعنوان گام اول خود را کند و کاو کنید، تا نقاط ضعف و قدرت و ابهام خود را بشناسید و با مشاوره گرفتن از افراد حرفه ای، بدون از دست دادن زمان، انرژی و هزینه زیاد میتوانید باعث رشد خود و پیشرفت بیشتر تیم خود شوید.

4- به کارمندان و همکارانتان در حل مشکلات کمک کنید.

رهبری یک کسب و کار، مستلزم آن است که تیم شما به طور موثر و مطمئن قادر به حل مشکلات روزانه باشند. سعی کنید برای آنها همیشه در دسترس باشید و بگذارید اعضای سازمان بدانند که به آنها برای حل مسائل کمک می کنید.

رها کردن افراد سازمان به حال خود، و تنها برگزاری جلسات گزارشی آخر ماه، شما و افرادتان را از هم دور می کند و کارکنان شما قضاوت های نادرستی درباره شما میکنند که منجر به از بین رفتن قدرت رهبری و پذیرش شما میشود.

5- سوالات هوشمندانه بپرسید تا برای عملکرد تیم محرک باشد. 

غریزه موفقیت افراد را فعال کنید. با پرسیدن سوالات باز، برای بهبود شیوه های موجود و ایجاد راه حل های نوآورانه ، تیم خود را توانمند می سازید. در هر زمان از اجرای پروژه با طراحی سوالات هوشمندانه می توانید چالش فکری ایجاد نمایید.

زمانی که به اعضای تیم خود فرصت تحلیل و درگیری با مسایل را میدهید به آنها کمک می کنید تا مسائل را از زاویه دید خود ببینند و راه حل های ابتکاری ارائه دهند.

6- با از میان برداشتن موانع، سردرگمی اعضای تیم را از میان بردارید .

به عنوان یک رهبر، بخشی از کار خود را به پیش بینی مشکلات بالقوه و ایجاد برنامه های احتمالی اختصاص دهید. با یک برنامه ریزی درست و منطقی میتوانید اتفاقات را پیش بینی و آنها را به موقع مدیریت کنید، بدین ترتیب قدرت رهبری تان در میان کارمندان افزایش می یابد.

 

رهبری موثر کاری بسیار دشوار است. اگر به اصول رهبری پایبند باشید، ارزش بیشتری را برای تیم و سازمان خود را به ارمغان می آورید و در نتیجه رضایت بیشتری در کار خود خواهید داشت. همیشه فرصتی را برای بررسی مسائل روزمره، کسب و کار، عملکرد خود و کارکنان در نظر بگیرید پ، مانند یک دوست برای حل مشکلات شرکت مشاوره بدهید.

  ثبت آگهی رایگان