در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

تاثیر تبلیغات بر آگاهی مردم

سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره تاثیر تبلیغات بر آگاهی مردم

کسب‌وکارها برای حفظ سهمشان در بازار پول‌ زیادی را صرف تبلیغات می‌کنند. کسب و کار ‌ها برای رقابت با کسب‌وکارهای رقیب باید همیشه خود را به مشتریان یادآوری کنند و جایگاه اول را در ذهن آنها داشته باشند. در غیر این صورت، سهم بازارشان را از دست خواهند داد. معمولا کسب‌وکارهایی که سهم کوچک‌تری در بازار دارند یا تازه‌وارد هستند، نسبت به کسب‌وکارهای بزرگ‌تر به تبلیغات بیشتری نیاز دارند تا بتوانند خود را به خوبی به افراد بشناسانند. بر این اساس، تبلیغات باعث افزایش سهم بازار خواهد شد و بعد از آن فروش به دلیل شناخته شدن توسط مشتریان خرید آن ها افزایش خواهد یافت.

بنابراین شرکت‌های با سهم بازار بزرگ بیشتر به تبلیغاتی نیاز دارند که باعث یادآوری آنها را در ذهن مشتری می شود. در مقابل آن کسب و کارهای کوچک‌تر برای افزایش سهم بازارشان نیاز به تبلیغات بیشتری دارند. آنها برای ایجاد آگاهی از وجود محصولات‌شان و افزایش فروش و سهم بازار به بودجه‌ی بالایی برای تبلیغات نیاز دارند. کسب‌وکارها و محصولات جدید برای دیده شدن در بازار هدف و حفظ این وضعیت برای تحقق خرید، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری در انتشار تبلیغات دارند.

تبلیغات تأثیرات مختلفی در زندگی روزمره‌ی مصرف‌کننده‌ها دارد. هرروزه مشتریان با تبلیغات های گوناگون مواجه می شوند و بر چیزهایی که می‌خورند، می‌نوشند، می‌پوشند و تماشا می‌کنند تأثیرگذار خواهد بود. تبلیغات در جوامع مختلف اینقد قدرتمند است که حتی در انتخاب رئیس‌جمهور یک کشور هم اثر می‌گذارد. مهم‌ترین اثر تبلیغات، تبدیل باور منفی درباره‌ی یک محصول به باوری مثبت درباره‌ی آن است. تبلیغات همچنین به شکل‌دهی نگرش مصرف‌کننده نسبت به ویژگی‌های محصول و تغییر اولویت‌هایش کمک می‌کند.

تبلیغات، سرمایه‌گذاریِ مهمی برای کسب‌وکارها به شمار می‌رود. کسب‌وکارهایی که با برنامه‌ریزی مناسب سهم بزرگی از بازار را از آن خود می‌کنند، می‌توانند بودجه‌ی کمتری به تبلیغات اختصاص دهند. کسب‌وکارهای تازه‌وارد یا کسب‌وکارهایی که سهم بازار کوچکی دارند، مجبورند هزینه‌های بالایی صرف تبلیغات کنند، زیرا باید مشتریان را از وجود محصول‌شان آگاه شوند و بتوانند اعتماد کافی رابه دست آورند. 

امروزه موضوع تبلیغات در بازاریابی و اثرات آن بر روی فروش شرکت‌ها برای همه ثابت شده است . می دانیم که تنها تولید و فروش کالا نمی تواند در عصر حاضر کافی باشد ،حتی اگر آن محصول از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد بازهم لازم است تا از طریق مختلف مردم را از وجود چنین محصولی آگاه سازیم. از آنجا که بحث رقابت هم از اهمیت بالایی برخوردار است و شاهد تعدد کسب و کارهای مختلف در حوزه‌های گوناگون هستیم در این میان می‌توان گفت تبلیغات کارآمد و زیرکانه عامل موفقیت در این رقابت می‌باشد. در واقع شرکت های موفق در جستجوی یافتن راهکار مؤثری جهت به کارگیری در سيستمهای بازاريابی خود می‌باشند.

شناخت درست ابزارهای تبلیغات، قسمتی از فرآیند مدیریت تبلیغات به حساب می آید. امروزه با وجود اینترنت، روش های تبلیغاتی تغییرات فراوانی کرده اند. تبلیغات اینترنتی در میان کسب و کارها فراگیر شده در نتیجه روش‌های سنتی تبلیغات تأثیر چندانی بر روی انتخاب مردم ندارند. به همین علت است که بازاریابی دیجیتال به عنوان یک روش نوین، در حال گسترش شیوه‌های بازاریابی می‌باشد. لازم به ذکر است تبلیغات می بایست در همه جا و همه وقت در معرض دید مشتری قرار بگیرد. در واقع هزینه‌ای که شرکت‌ها صرف تبلیغات می‌کنند بسیار زیاد است.

در برندسازی و فروش ،تبلیغات به عنوان وسیله‌ای کارآمد مورد استفاده قرار می گیرد. از تبلیغات می توان به عنوان یکی از رایج ترین روش‌های خلق شخصیت و استفاده از چهره‌های سرشناس نام برد. مثلاً از نام ورزشکاران، خوانندگان و هنرپیشگان برای برندی خاص به مدت زمان طولانی استفاده شود .امروزه در فروش، تأثیر تبلیغات اجتناب ناپذیر است تا جایی که می توان گفت تبلیغات همواره نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می آید. لازم به ذکر است عامل نیروی انسانی در فروش حضوری همانند تبلیغات بصری دارای اهمیت بالایی می باشد. چنانچه نحوه فروش و معرفی محصول به عاملین فروش درست آموزش داده شود خود از جمله عوامل تبلیغات در فروش یک برند است.لازم به ذکر است جهت تبلیغات مؤثر می بایست آهسته آهسته قدم برداشت تا هم مشتریان قدیم فعال بمانند و هم به تعداد مشتریان جدید افزوده شود. این نکته را باید در نظر داشت که عامل هزینه برای به وجود آمدن یک برند و سپس هزینه‌های تبلیغات برای تبدیل شدن به یک برند معتبر دغدغه امروز بسیاری از شرکت ها می باشد. در نتیجه تبلیغات از جمله مزایای مهم جهت فروش متفاوت است اما مهم‌تر از آن عامل تولید یک برند است؛ درنهایت اینکه ایمان داریم مشتری همیشه وفادار به یک برند است.

تبلیغات اصل و زیربنای ساده‌ای دارد، جلب توجه! هدف اصلی از تبلیغات، جلب توجه به محصولی است که قرار است فروخته شود. در تبلیغات سعی می‌شود تا مردم نسبت به خرید کالایی که ممکن است به فکر خریدش نباشند یا نیازی به آن نداشته باشند، متقاعد شوند. از طرف دیگر تبلیغات کمک می‌کند تا بازار یک محصول حفظ شود و تضمینی برای تداوم خرید مصرف‌کنندگان فعلی باشد. کلید اصلی این کار بدون شک برقراری ارتباط است. در تبلیغات با هوشمندی تمام سعی می‌شود تا پیامی هدف‌مند به مخاطب ارسال شود و از این طریق بر روی رفتار خرید وی تاثیر گذاشته شود. این اصل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلیغات است که از زمان‌های دور در این صنعت وجود داشته است. جالب است بدانید مفهوم تبلیغات توسط تاجران قرن هفدهم میلادی شکل گرفت. در آن زمان آن‌ها برای مجاب کردن مردم به خرید دانه‌های قهوه برای درست کردن نوشیدنی‌های خوش‌طعم به تبلیغات می‌پرداختند. شرکت‌های بزرگ امروزی نیز به همین طریق سعی در متقاعد کردن خریداران دارند.

یک مصرف کننده تحریک شده ، یا به اطلاعات بیشتری نیازمند است یا نیست . اگر میل مصرف کننده از شدت و قوت کافی برخوردار باشد این احتمال وجود دارد که مصرف کننده این کالا را بخرد . در غیر این صورت مصرف کننده یا این نیاز را در حافظه خود نگهداری می کند یا با در نظر داشتن این نیاز ، نسبت به تحقیق و جمع آوری اطلاعات اقدام می کند . مصرف کننده به یک طریق ، توجه خود را تشدید خواهد کرد و یا اینکه به طور فعال برای جمع آوری اطلاعات وارد عمل می شود . اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده از منابع مختلفی قابل تهیه و جمع آوری هستند . بازاریاب باید نسبت به این منابع و میزان تاثیر و نفوذ هر کدام بر تصمیم گیریهای خرید آگاهی و اطلاع کامل داشته باشد.

  ثبت آگهی رایگان