در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

اختصاص زمان و بودجه مناسب به کسب و کارهای کوچک

سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره  اختصاص زمان و بودجه مناسب به کسب و کارهای کوچک

برای رشد و توسعه کسب و کارتان، باید بدانید که چگونه زمان و پول خود را صرف فعالیت های مربوط به کارتان کنید تا به هدفتان نزدیکتر شوید. زمانی که یک کسب و کار کوچک را راه اندازی میکنید، هزاران سوال به ذهنتان میرسد: 

از کجا شروع کنم؟  تبلیغات بومی بهتر است یا تبلیغات اینترنتی؟ آیا راه اندازی یک کمپین بازاریابی برای من موثر است؟ آیا باید یک تبلیغ خاص داشته باشم؟ آیا باید در رویدادها و همایش های خاصی شرکت کنم؟ چطور مشتریان خود را حفظ کنم؟ و ...

برای گرفتن تصمیمات آگاهانه، سعی کنید به سه سوال زیر پاسخ دهید و سپس برای کار خود هزینه کنید.

1. کسب و کار شما دقیقا چیست؟

اغلب صاحبان کسب و کار فکر می کنند که برای رسیدن به موفقیت باید محصولات یا خدمات خود را تغییر دهند. این واکنشی طبیعی در برابر کاهش فروش است؛ اما در حقیقت رشد به کندی صورت میگیرد. تغییر محصولات و خدماتتان مشتریان را سردرگم میکند و خرید را برای آنها مشکل میسازد. این امر منجر به از دست رفتن فرصتها و کاهش فروشتان میشود.

نام تجاری خود را با توجه به هدف اصلی کسب و کارتان انتخاب کنید و بر اساس همان اهداف برنامه ریزی کرده و پیش بروید.کسب و کارهایی که اهداف مشخص و شفافی دارند، به مدت طولانی میتوانند بمانند و سریعتر رشد کنند.

2. مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ 

یکی از بزرگترین اشتباهات صاحبان کسب وکارهای کوچک آنست که تصور میکنند برای رشد و بدست آوردن موفقیت باید محصولات و خدمات خود را به هرکسی در بازار عرضه کنند. در حقیقت شما هیچ کسب و کاری را نمی‌توانید پیدا کنید که وقت و هزینه كافی برای همه افراد در هر سن و با هر سلیقه‌ای را داشته باشد.

بر اساس کسب و کار خود، مشتری هدف خود را انتخاب کنید، نیازهای او را بررسی و در جهت رفع آنها تلاش کنید، ببینید که آیا محصول و خدمات شما برای آنها ارزشمند است؟ بدین ترتیب از کار کردن برای آنها لذت خواهید برد و برای یافتن چنین افرادی حتی یک ثانیه را هم هدر نخواهید داد. 

3. کسب و کار شما در چه مقیاسی است؟

میزان گستردگی کسب و کار شما به مشتریان‌تان بستگی دارد. اگر تصمیم گرفته اید که کسب و کار خود را در محلی خاص راه اندازی کنید، باید کسب و کاری کاملاً متفاوت ایجاد کنید، یک حمل ونقل محلی و مخصوص باه آن منطقه داشته باشید و کم کم برند خود را گسترش دهید.

نمیتوان همیشه کوچک و کم نام ماند، طرح های خود را به تولید انبوه برسانید. میتوانید با برنامه ریزی درست تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید. 

برگرفته از www.entrepreneur.com

  ثبت آگهی رایگان