در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

آزاردهنده ترین تبلیغات

سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره آزاردهنده ترین تبلیغات

همانطور که قبلا هم گفتیم اصلی ترین هدف برندها، بازگشت سرمایه میباشد. برای بسیاری از صاحبان مشاغل فرقی نمیکند که تبلیغات آنلاین باشد یا چاپی، نتیجه و اثربخش بودن آن تبلیغات مهمتر است.

همواره تلاش کنید تا روشهایی که به افزایش درآمد شما کمک میکند، شناسایی کرده و مورد استفاده قرار دهید. در این میان اگر از تبلیغات اینترنتی استفاده میکنید باید تلاش کنید تا آگهی شما برای کاربر جذاب باشد و باعث آزار او نشود. 

معرفی تبلیغات دیجیتالی آزاردهنده

موسسه (NNG (Nielsen Norman Group برای اولین بار در سال 2004 در یک تحقیق، آزاردهنده‌ترین تبلیغات را شناسایی کرد. 

در این پژوهش، ۴۵۲ نفر از کاربران بالغ در آمریکا که شغلشان وابسته به IT یا بازاریابی و تبلیغات نبود انتخاب شدند و از آنها خواسته شد تا از ۱ تا ۷ به تبلیغات آزاردهنده امتیاز دهند؛ به طوری که عدد ۱ نشان‌دهنده خوب بودن تبلیغ و عدد ۷ نشان‌دهنده آزاردهنده بودن آن بود. 

1. تبلیغات پاپ‌آپ

بر اساس نتایج بدست آمده از این تحقیق، تبلیغات pop up یا modal جز منفورترین تبلیغات سایت ها و موبایل محسوب می‌شود. بسیاری از مدیران سایت برای بدست آوردن عضو جدید از نمایش pop up استفاده میکنند، که روش بسیار اشتباهی است، خصوصا اگر کاربر در حال مطالعه یا دیدن تصاویر باشد، حضور ناگهانی پاپ آپ ها او را عصبانی کرده و منجر به ترک سایت میگردد.

در نتایج تحقیقات کاربران تبلیغاتی را که در کادر سمت راست صفحه قرار دارند، مورد توجه قرار دادند زیرا آزاردهنده نبود.

2. تبلیغات خودکار (Autoplay

تبلیغات ویدئویی که به صورت خودکار و بدون درخواست کاربر نمایش داده می‌شوند، لینک‌های فریبنده و تبلیغات بین محتوایی نیز موجب آزار کاربران میگردند.

میتوانید لینک‌های مرتبط و تبلیغات را در گوشه سمت راست (تبلیغات ساید بار)سایت خود قرار دهید تا کمتر برای کاربران مزاحمت ایجاد کند.

3. تبلیغات intracontent

معمولاً این تبلیغات که در حین نمایش یک محتوا نشان داده می‌شود بشدت باعث ناراحتی کاربر می‌شود، خصوصا کاربران موبایلی که همیشه عجله دارند.

در مطالعه انجام شده، تبلیغات intracontent، تبلیغات ویدئویی پیش نمایشی، لینک‌های فریبنده و پاپ‌آپ‌ ها نسبت به سایر تبلیغات آزاردهنده تر شناسایی شدند.

نکته جالب این است که تبلیغات اسپانسری در شبکه‌های اجتماعی و لینک‌های تبلیغاتی مرتبط یا تبلیغات همسان، بهترین نوع تبلیغات موبایلی از نگاه کاربران شناخته شدند زیرا برای کاربر مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند. 

منفورترین تبلیغات در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۱۸

بعضی موارد در هر دو پژوهش، یکسان هستند و کماکان تبلیغات پاپ آپ و modal مانند گذشته مورد نفرت کاربران میباشند. در این میان پخش خودکار صدا نیز بازخورد منفی از طرف کاربران دریافت کرده است. 

با وجود اینکه قابلیت استفاده از وب‎‌سایت ها در چند سال گذشته بهبود یافته ، اما به نظر می‌رسد که طراحان همان اشتباهات قبلی را در طراحی سایت تکرار می‌کنند.

 

سخن آخر:

یادتان باشد که اگر دچار افت ترافیک سایت شده اید، به شناسایی و رفع موارد آزاردهنده برای کاربران فکر کنید.

با آنکه برخی فرمت‌های تبلیغاتی آزاردهنده هستند اما به یکباره همه آنها را کنار نگذارید، زیرا افراد سلیقه های متفاوت دارند. اما برخی فرمت‌های تبلیغاتی مانند پاپ‌آپ‌ها بیش از یک دهه است که مورد نفرت مردم هستند، پس بهتر است دیگر مورد استفاده قرار نگیرند و تبلیغات مناسبتری جایگزین آنها شود.

 

آیا با نتایج این تحقیق موافق هستید؟ چه تبلیغاتی برای شما آزاردهنده تر است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

  ثبت آگهی رایگان