در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

نکات کلیدی تبلیغات کلامی

یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره نکات کلیدی تبلیغات کلامی

با وجود پیشرفت و تکنولوژی مدرن دنیای امروز، همچنان تبلیغات کلامی یکی از پر بازخوردترین تبلیغات هستند. در دانشگاه تمام سعی خود را می کنید با آقای دکتر .... واحد بردارید، زیرا روش تدریسش متفاوت است. مسافت زیادی را طی می کنید تا از رستورانی که تعریف آن را از همکارتان شنیده اید خرید کنید. و نمونه های بسیار زیادی که در طول روز با آن مواجه هستیم.

تبلیغات دهان به دهان یک بهانه است برای مردم تا صحبت کنند، یکی از اثربخش ترین کانالهای ارتباطی که برندها میتوانند از آن بهره ببرند. برندهای مطرح دنیا برای تاثیرگذاری بیشتر حرف هایشان را از دهان مردم میزنند، زیرا مردم ذینفع نیستند تا مانند رسانه ها برای کالا و خدماتتان تبلیغ کنند.

مردم ممکن است ادعای یک تولید کننده شامپوی ضدریزش مو را باور نکنند و یا حتی تبلیغات آنرا نادیده بگیرند اما توصیه یک دوست را باور میکنند و بلافاصله آن شامپو را خریداری میکنند.

نخستین بار تاثیر تبلیغات کلامی در دهه 1970 توسط جورج سیلور روانشناس کشف شد. توصیه های یک یا دو روانشناسی که تجربه مثبتی از یک دارویی خاص داشتند بر نظر منتقدان تاثیر گذاشت، حتی منتقدانی که تجربه منفی از آن دارو داشتند!

با ظهور شبکه های اجتماعی، تبلیغات دهان به دهان قدرتمند تر از قبل شدند. صاحبان برندها با امکانات این شبکه ها توانستند تعاملات بیشتری را با کاربران شبکه هایی چون فیس بوک و توییتر برقرار نمایند.

البته موفقیت تبلیغات کلامی به نوع محصول یا خدمات، قدمت برند، دانش برند، تمایز، تناسب بین محصول و مخاطب، رضایت از محصول و ...

جالب است بدانید 64% از بازاریابان اعلام کرده اند که تبلیغات دهان به دهان اثربخش ترین روش بازاریابی است. همچنین 20 تا 50% از خریدها بوسیله توصیه های دهان به دهان انجام میشود. و مهمتر از همه 92%  از مردم توصیه های دوستان و افراد خانواده خود را باور می کنند.

شاید به نظر شما تبلیغات کلامی نکته خاصی نداشته باشد، در این بخش همراه ما شوید تا این ذهنیت برایتان برداشته شود: 

  • جالب باشید!

برای آنکه مردم در مورد شما حرف بزنند باید جالب باشید. "هیچکس در مورد سازمان ها و محصولات کسل کننده حرف نمی زند."

پس کاری خارق العاده انجام دهید، کاری که جالب باشد و نام شما را بر سر زبان ها بیاندازد.

  • یک سناریو داشته باشید! 

داستانی برای تعریف کردن داشته باشید، حتی اگر داستان تخیلی و غیر واقعی باشد. برندهای Apple و Zippo بخشی از فروش و محبوبیتشان را مدیون داستان هایی هستند که مردم در مورد گذشته آنها روایت می کنند. در کشور خودمان هم نقش این روایت های شفاهی مردم را در برند شدن ساندویچی فریدون (معروف به فری کثیفه) میتوانید ببینید. "برند شما به همان اندازه خوب است که مردم درباره آن صحبت می کنند."

  • مشتریان فعلی، سفیران طلایی شما هستند!

آنقدر درگیر جذب مشتریان جدید نشوید که مشتریان فعلی خود را فراموش کنید، این را بارها گفته ایم. مشتریان فعلی سفیران شما هستند که میتوانند برایتان مشتریان جدید به ارمغان بیاورند.

  • چه کسانی تاثیرگذار هستند؟!

در هر صنعتی گروهی کوچک تعیین کننده روند کلی آن صنعت هستند. این گروه می تواند شامل خبرنگاران، بلاگرها، منتقدین، پیشکسوتان و ... باشد، هوایشان را داشته باشید زیرا نظرات این افراد برای عده کثیری از مخاطبان محصول شما مهم است.

  • حضور پر رنگ در شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی به شما امکان میدهد که خیلی آسان و البته ارزان با مخاطبان خود در ارتباط باشید، محتوای مرتبط برایشان ایجاد کنید و سعی در جلب توجه و مشارکت آنها داشته باشید. 

 

موفقیت  تبلیغات دهان به دهان به میزان اعتماد مخاطب به برند بستگی دارد.

اعتماد به برند  از کیفیت محصول شروع می شود و تا محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی  ادامه پیدا می کند.

سعی کنید در همه حال صادق باشید!

  ثبت آگهی رایگان