در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

اهمیت تبلیغات اینترنتی

شنبه ۳ آبان ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره اهمیت تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی یعنی استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب. یا به عبارتی دیگر تبلیغات آنلاین همان نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنتی است به صورتی که به باعث رسیدن به اهداف تبلیغاتی شود.

تبلیغات اینترنتی در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغات در فضای اینترنت دارای مزیت‌های بسیار زیادی است از مهم ترین های آن می توان به ایجاد تعامل دو طرفه با مخاطب، ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات، توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانه‌روزی، ارسال و نگهداری و به روز رسانی آسان، قابلیت اندازه‌گیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد. بعلاوه هزینه تبلیغ در اینترنت هم به مراتب کمتر از رسانه های دیگر می باشد.

شرکت ها و کسب و کار ها برای اینکه در عرصه فعالیت باقی بمانند و موقعیت خود را در بازار رقابتی امروز حفظ کنند حتما باید از تبلیغات برای کسب و کار خود استفاده کنند که مهم ترین نوع آن تبلیغات اینترنتی است. این موضوع مخصوصا برای شرکتهایی که میخواهند در سطح جهانی فعالیت کنند اهمیت بسیاری دارد. تبلیغات اینترنتی روش های مختلفی دارد که هر روش آن دارای ویژگی‌های خاص خود است. با توجه به هدف تبلیغات، نوع محصول، ویژگی‌های مخاطبان، باید شکل متناسب تبلیغات اینترنتی را انتخاب کنیم تا بتوانیم به پیشرفت کسب و کارمان کمک کنیم.

پر استفاده ترین شکل تبلیغات اینترنتی معمولا بنرها هستند. استفاده از ابزار و روش های نوین، علاوه بر افزایش تأثیر این شکل از تبلیغات، تغییرات بسیاری هم در این نوع تبلیغ ایجاد کرده است. تبلیغات بنری نقش مهمی در افزایش قابلیت های تصویری نام ها و علائم تجاری دارند. همچنین در شرایط یکسان، تبلیغات آنلاین می تواند تأثیر زیادی در برند شدن نام تجاری شرکت ها و کسب و کار ها دارند. 

بسیاری از مدیران هستند که ابزارهای تبلیغاتی سنتی را برای محصولات خود مناسب نمی دانند به همین دلیل می توانند از تبلیغات بنری یا آنلاین برای گسترش نام شرکت خود استفاده کنند و تاثیرش را هم ببینند. تنها راه موفقیت افرادی که فعالیت های شان ارتباط تنگاتنگی با شبکه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب سایت هایی است که به نحوی با موضوع تبلیغ آنها مرتبط هستند. دیدن تبلیغات بنری یک شرکت از سوی مشتریان، چه با کلیک روی آنها همراه باشد و چه نباشد، در معروف کردن نام شرکت با هزینه ای اندک، نقشی باور نکردنی دارد. به طور کلی بنرها به دو شکل ثابت و متحرک طراحی می شوند. بنرها به دلیل هزینه کم در طراحی و پست از معمول ترین روش های تبلیغات اینترنتی به حساب می آیند.

تبلیغات اینترنتی به دلیل اینکه کاربران زیاد و بازدید بسیار خوبی دارد به بهترین روش تبلیغات برای رشد سریع کسب و کار ها تبدیل شده است. ویژگی منحصر به فرد تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات آفلاین بازدهی سریع، هزینه بسیار کم و اثربخشی بالای آن است.

اهمیت تبلیغات اینترنتی

1. دسترسی سریع و راحت: معمولا افراد قبل از خرید به دنبال دریافت اطلاعاتی درباره محصول یا خدمات هستند. اینترنت این امکان را فراهم می کند که محصولات و خدماتتان را به میلیون‌ها مشتری هدف نشان دهید. از طریق اینترنت به راحتی می‌توان افراد موردنظر را هدف قرار داد.

2. تبلیغات با هزینه کم: تبلیغات اینترنتی تا چند برابر ارزان‌تر از تبلیغات سنتی است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های کوچک و سازمان‌های بزرگ از تبلیغات آنلاین استفاده می‌کنند تا به حداکثر پرداخت هزینه برای این کار برسند.

3. رقابت بهتر با رقیبان: همه ی کسب و کارها اهمیت تبلیغاتی اینترتی را به خوبی می دانند. بیشتر رقیبان هم به استفاده از مزایای آن کرده‌اند. حتی اگر محصول و قیمت‌های مناسب‌تری دارید، شما را به کناری خواهند زد زیرا شروع به جذب مشتریان وفادار و برندسازی کرده‌اند درواقع اگر تبلیغاتی نباشد هرچقدر هم که محصولات شما مناسب باشد به بقیه افراد معرفی نخواهد شد.

4. افزایش جذب کاربر برای سایت: هر چقدر که بیشتر بازدیدکننده هدفمند داشته باشید به همان میزان مشتریان هدف بیشتری هم خواهید داشت. هدف تبلیغات اینترنتی جلب توجه افراد و هدایت آنها به سمت سایت است. بنابراین تبلیغات باید باعث جلب شدن کنجکاوی افراد می شود و باعث می شود تا آنها روی تبلیغات کلیک کرده و جذب سایت شوند.

5. وجود شاخص های اندازی گیری: برخلاف تبلیغات سنتی یعنی جایی که هزینه و سنجش اثربخشی تا حدودی تقریبی است، در تبلیغات اینترنتی می‌تواند نتیجه فعالیت‌های را ردیابی و سنجش کرد. و ابزار و روش های مختلفی برای بررسی میزان بازدهی تبلیغات وجود دارد. بدون شک تبلیغات اینترنتی سریع‌تر، انعطاف‌پذیرتر و قابل اندازه گیری برای متناسب‌سازی پیام بازاریابی با مشتریان هدف است.

انواع تبلیغات اینترنتی

1. معروف ‌ترین نوع تبلیغات اینترنتی بنر ها هستند. بنرها اولین نوع تبلیغات اینترنتی بودند که در اینترنت ظاهر شدند. بنر فضایی است که در بخشی از سایت با کاربران زیاد قرار می‌گیرد. حساب شده از این لحاظ که بیشترین میزان کلیک و دیده شدن را خواهد داشت. علاوه بر این طراحی و متن آن هم بسیار مهم است. 

2. کاربران اینترنت فقط به صفحه اول نتایج جستجو توجه می کنند و قرار گرفتن در صفحات بعد دیده شدن را بسیار کاهش خواهد داد. به همین دلیل بهینه سازی موتورهای جستجو روش تبلیغاتی است که به قرار گرفتن در صفحه اول کمک می کند و این روش برای قرارگیری صفحات سایت در بالای نتایج به روش ارگانیک سئو یا پولی است. در گوگل ادز با پرداخت مبلغ، سایت شما در کلمه‌ای خاص در صفحه اول قرار می‌گیرد. سئو به معنای استفاده از روش‌های ارگانیک برای کسب نتایج بهتر در موتورهای جستجو است. از جمله این روش‌ها استفاده مناسب از کلمات کلیدی در مطلب، تیترهای جذاب، سئو عکس و بک‌ لینک‌سازی است. اگر بخواهند فقط با سئو به بازدیدکنندگان زیاد برسند باید زمان زیادی صرف آن کنند. 

3. ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین و البته سازگارترین روش‌های تبلیغات اینترنتی این روش است. بازاریابان همیشه به دنبال روش‌‌های جدید برای خلاقیت و جلب اعتماد در بازاریابی با ایمیل هستند. با قرار دادن بازاریابی ایمیلی در برنامه تبلیغات اینترنتی به موفقیت های زیادی خواهید ‌رسید. بدون ایمیل مارکتینگ نمی‌توان به فروش‌های قابل توجه در سایت برسید. در ایمیل مارکتینگ به دلیل اینکه افراد به میل خود ایمیل‌شان را در اختیار شما قرار داده‌اند، نتایج بیشتری از ارسال ایمیلها خواهید گرفت. هدف اصلی بازاریابی با ایمیل، هدایت افراد علاقمند به سایت است.

4. در بین انواع تبلیغاتی اینترنتی، ویدئو مارکتینگ می تواند بیشترین میزان رشد را داشته باشد. این روش ویدئو در سایت‌هایی مانند یوتیوب و آپارات منتشر می‌شود و با پرداخت هزینه امکان دیده شدن نمایش و احتمال دیده شدن ویدئو وجود دارد. اگر ویدئو محتوای جذابی داشته باشد قابلیت ویروسی شدن دارد و دیگر نیازی به تلاش برای انتشار نیست.

5. شبکه های اجتماعی تبدیل به یک بخش مهم از زندگی ما شده اند که اکثر آن ها نیز از طریق تلفن همراه در دسترس اند. شبکه های اجتماعی می توانند به شناخته شدن برند و یافتن مشتریان هدف کمک کند. از مهم ترین شبکه های اجتماعی که تبلیغات در آن ها موثر است، فیسبوک، توییتر و لینکدین هستند. این شبکه های اجتمای دارای برنامه تبلیغاتی خاصی اند که می تواند به کسب و کار ها در رسیدن به اهداف کمپین های تبلیغاتی کمک کنند.

  ثبت آگهی رایگان