در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

راز داشتن یک تبلیغات موفق

سه شنبه ۶ آبان ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره راز داشتن یک تبلیغات موفق

بهترین روش برای اینکه محصولات و خدماتتان را به دیگران معرفی کنید تبلیغات است. آگهی تبلیغاتی موفق شامل برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و آگاه کردن افراد از محصولات و خدمات از طریق رسانه های مناسب و ارائه آن در زمان مناسب است. بازاریابی و تبلیغات نیاز اصلی هر نوع کسب‌وکاری است در هر صورت فرقی نمی‌کند خدمات ارائه می‌دهید یا محصولی را عرضه می‌کنید درهر صورتی تبلیغ کردن در کسب و کار باعث افزایش سود بیشتر خواهد شد. جذب مشتری در دنیای رقابتی امروزی بسیاربا اهمیت است و اگر تبلیغات صحیح و اصولی انجام شود می تواند مشتریان زیادی را جذب محصولات کند و سود بیشترو موفقیت بیشتری را بدست آورد.

راز داشتن یک تبلیغات موفق

1. این عقیده که فقط وقتی کسب‌وکاری سود کمی دارد و پیشرفت خوبی ندارد باید تبلیغ کند تفکر اشتباهی است چون که حتی برندهای بزرگ و شناخته‌شده هم نیاز به تبلیغ دارند. و تبلیغات این برندهای شناخته‌شده در سطح شهر یا در تبلیغات تلویزیونی و حتی پیامک‌های تبلیغاتی هم دیده‌ می شوند. تفاوتی که وجود دارد این است که وقتی کاری سود و پیشرفت درستی ندارد تبلیغات باید به تعداد بیشتر و قوی‌تر انجام شود تا مردم نسبت به آن آگاه تر شوند.

2. هدف اصلی از تبلیغ کردن باید ایجاد نیاز در مخاطب باشد. و ایجاد این نیاز با پیشرفت تکنولوژی راحت تر شده است. کسب و کار ها باید بتوانند محصولات جدید را جایگزین محصولات قدیمی کنند چون مردم به دنبال محصولات جدید و متنوع هستند. این نوآوری می‌تواند در طرز استفاده از یک دستگاه، در طراحی، در کاربرد یا در نوع خدماتی که ارائه می دهید هم باشد. در تبلیغاتتان باید نشان دهید که از رقبایتان متمایز ترید و چیزهای تازه‌تری برای عرضه به مشتریان دارید.

3. نباید با یک تبلیغ همه نوع افراد جامعه را هدف گرفت و همه مردم در هر سنی، از هر جنسی و هر تحصیلاتی را به خرید از محصولات یا استفاده از خدمات خود تشویق کرد چون در هیچ حوزه کاری هرگز نمی‌توان همه را از خود راضی نگه داشت و با یک تبلیغ کلی هم به جایی نمی شود رسید. قطعاً محصولات یا خدماتی که یک کسب و کار ارائه می دهد هم به درد همه مردم جامعه نمی‌خورد. پس باید قبل از هرچیزی مشتریان هدف را مشحص کرد و اینکه قرار است به چه افرادی خدمت‌رسانی کرد.

4. اینکه فک کنید فقط با تبلیغاتتان می توانید باعث پیشرفت کسب و کارتان شوید اشتباه است. تبلیغات فقط کسب و کارتان را به مردم معرفی می کند و اگر می خواهید تبلیغاتتان واقعا موفق باشد باید کیفیت محصولات و خدماتتان را هم تضمین کنید. ارائه یک محصول باکیفیت با خدمات پس از فروش عالی و یک تعامل خوب، همیشه در ذهن و خاطره مشتریان باقی خواهد ماند اگه اینگونه باشد مشتری نه‌تنها برای خریدهای بعدی دوباره به شما مراجعه می‌کند، بلکه حتی اطرافیانش را هم به خرید از شما تشویق خواهد کرد. و اگر یک محصول بی‌کیفیت ارائه دهید باعث می‌شود مشتری دیگر از شما خرید نکند و به دیگران هم از خدمات بد و کیفیت ناکافی محصولاتتان بگوید و آن‌ها را از خرید منصرف کند اینجوری تاثیر تبلیغات شما هم کاهش پیدا می کند.

5. باید سعی کنید از طریق تبلیغاتتان حس خوبی را منتقل کنید مثلا از طریق به تصویر کشیدن یک خانواده شاد، استفاده از رنگ‌های روشن و جذاب، شوخ‌طبعی یا با استفاده از عواطف و احساسات لطیف انسانی که به مخاطب منتقل شود. وقتی مشتری حس خوبی از تبلیغ بگیرد، علاوه بر اینکه بیشتر در خاطرش باقی می‌ماند، با دیدن محصولات هم ناخودآگاه احساس خوبی پیدا خواهد کرد و احتمال اینکه به سمت آن کشیده شود بیشتر خواهد شد.

6. بهتر است قبل از ارائه هرنوع تبلیغی آنالیز بازار را انجام دهید یعنی محصولاتی که رقیبانتان تولید می‌کنند چه نقطه‌ضعف‌ها و ویژگی‌های خوبی دارد و شما هم در محصولاتتان از آن نقاط قوت استفاده کنید و ضعف‌ها و نواقص را برطرف کنید تا از رقبایتان جلوتر بیافتید. ببینید رقبا در کجا تبلیغ کرده‌اند و بیشتر مشتریانشان را از چه راهی به دست آورده اند سعی کنید برای تبلیغات اینترنتی از رسانه های پرمخاطب استفاده کنید که بیشتر کاربران هدف را دارد.

7. اینکه در تبلیغاتتان فقط خودتان و محصولات یا خدماتی را که عرضه می‌کنید معرفی کنید کافی نیست مثلا اگر از سرویس‌های پیامکی استفاده می‌کنید از مخاطبان خود بخواهید برای سفارش کالا متن خاصی را به شما پیامک کنند تا با آن ها تماس بگیرید یا ایمیلشان را برایتان بفرستند به‌این‌ترتیب، مخاطب بلافاصله بعد از مشاهده تبلیغ شما می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند و شما هم آن ها را جزو مخاطبان هدفتان قرار دهید سؤالاتش را بپرسد و در صورت نیاز سفارش دهد. اینگونه وقت هدر نمی رود چون ممکنه اگر تبلیغ را ببیند و بگذرد دیگر فراموش کند شما را.

8. در تبلیغتتان می توانید احساس فوریت یا اضطرار در مشتریان ایجاد کنید. کاربر باید به این باور برسد که وقت زیادی ندارد و باید همین الان اگر با شما ارتباط برقرار نکند یا از شما خرید نکند یک فرصت استثنایی را از دست می دهد. به این منظور می‌توانید محدودیت زمانی در نظر بگیرید یا با مخاطب یک معامله کنید. این معامله یا حتی نوع تبلیغ شما باید به‌قدری جذاب و مهیج باشد که مخاطب نتواند در برابر آن مقاومت کند و خریدش را به عقب بیاندازد.

9.تبلیغات ممکنه بسیار هزینه‌ بر باشد بنابراین باید قبل از ارائه یک تبلیغات موفق همه شرایط را بسنجید تا یک تبلیغات موفق ارائه دهید که بتواند باعث افزایش تعداد مشتری‌ و سودآوری زیاد شود و نه‌تنها هزینه‌ها جبران شوند بلکه بسیار بیشتر از آن پول بدست آورید. باید بدانید که تمام عناصر تبلیغ از نوع پیامی که منتقل می‌کنید تا نحوه انتقال آن، مخاطبانتان و زمان‌بندی به‌درستی انجام شود برگشت سرمایه هم صد در صد خواهد بود.

10. روش های مختلفی برای ارائه تبلیغات وجود دارد به همین دلیل بهترین کار این است که روش‌های مختلف بازاریابی را با هم ترکیب کرده و از همه آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را از کسب‌وکار خود آگاه کرده و فروش بیشتری داشته باشید.

  ثبت آگهی رایگان