در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

چگونه مشتریانی وفادار داشته باشیم؟ ( 2 )

سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره چگونه مشتریانی وفادار داشته باشیم؟ ( 2 )

همانطور که در مقاله قبل گفتیم آنچه برای مدیران کسب و کار بسیار مهم است: جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است. بهبود خدمت رسانی میتواند مهمترین اولویت هر کسب و کاری باشد.

اگر نمیخواهید مشتریانی را که به زحمت جمع کرده اید، از دست بدهید در این بخش همراه ما باشید: 

14. ارائه پاداش

برای ادامه همکاری به مشتریان انگیزه بدهید.. یک تخفیف ساده برای خرید بعدی یا یک هدیه کوچک رایگان بعد از خرید دهم میتواند تشویق خوبی برای ادامه همکاری با شما باشد.

15. از مشتری نظر بخواهید.

از کجا میدانید که نظر مشتریان درمورد محصولات شما چیست؟ چه چیزی را دوست دارند یا چه چیزی را دوست ندارند؟ اگر در این خصوص آگاهی نداشته باشید، چگونه می توانید تغییرات مناسب را برای رضایت بیشتر مشتریان خود انجام دهید؟ هر زمان که مشتری از شما خرید  کرد ، از طریق یک پرسشنامه در ایمیل یا بررسی آنلاین در وب سایت خود ، از آنها بخواهید تا نظرات خود را به شما بگویند.

16. قابل اعتماد باشید.

اگر قول می دهید که ظرف 48 ساعت پس از خرید، کالا تحویل داده میشود ، مطمئن شوید که تحویل در این بازه زمانی اتفاق می افتد. هر روز در حال پیگیری مشتریان باشید. اگر چیزی تغییر کرده به مشتریان خود اطلاع دهید ، سعی کنید شهرتتان بخاطر اعتماد مشتری به شما باشد در این صورت موفق خواهید بود.

17. زمان بیشتری را با مشتریان سپری کنید.

صحبت با مشتریان می تواند اطلاعات مفیدی در خصوص تولید محتوای آینده و کمپین های بازاریابی به شما بدهد. همچنین می توانید از آنها بخواهید که تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند. 

18- زندگی را برای مشتریان راحت تر کنید.

همیشه نباید نگران فروش باشید. می توانید در YouTube فیلمهایی برای سرگرمی ایجاد کنید یا خبرنامه های ماهانه ای که حاوی نکات موردنیاز مشتریان در زندگی روزمره است.

19. پیش بینی مشکلات

به جای تلاش برای برطرف کردن و رفع مشکل، خدمات پیش بینی شده ای برای چنین وقت هایی داشته باشید.

20. انعطاف پذیر باشید.

به یاد داشته باشید که هر مشتری شرایط و مشکلات خاص خود را دارد. اگر سیاست بازگشت کالا را تا 3 روز دارید و مشتری نتوانست محصول را به دلیل آب و هوا یا خارج از شهر بودن، برگرداند، از پذیرش یا عودت هزینه امتناع نکنید.

21. از اتوماسیون استفاده کنید.

اتوماسیون به شما امکان صرفه جویی در وقت و نگه داشتن مشتریان را میدهد. به عنوان مثال، می توانید پس از خرید یک محصول، به مشتریان جدید یک راهنمای جامع از طریق ایمیل ارسال کنید. تا به همه سؤالات آنها پاسخ دهید.

22. برقراری ارتباط را آسان کنید.

مواقعی وجود دارد که مشتری مجبور به صحبت با یک شخص واقعی است. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما به راحتی در وب سایت وجود دارد.

23. بررسی نظرات

88 درصد از مصرف کنندگان می گویند که به بررسی های آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند.
از مشتریان بخواهید که نظرات خود را برای بازبینی محصول یا خدمات شما بیان کنند.

24. آنها را شگفت زده کنید.

با چیزهای کوچک و غیرمنتظره مشتریان را سوپرایز کنید.

25. یک برنامه دقیق ارائه دهید.

یک سیستم پاداش و یک برنامه وفاداری برای مشتریان خود آغاز کنید. یک پاداش ناچیزی تهیه کنید و با گذشت زمان آن را افزایش دهید. برای معاملات خارج از شرکت خود با یک شرکت مرتبط همکاری کنید.

 

ایجاد مشتریان وفادار باعث می شود تا از هزینه های سنگین بازاریابی برای پیدا کردن مشتری های جدید صرفه جویی کنید.

  ثبت آگهی رایگان