در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

چگونه مشتریانی وفادار داشته باشیم؟ ( 1 )

یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره چگونه مشتریانی وفادار داشته باشیم؟ ( 1 )

همانطور که اکثر بازاریابان در مقطعی تجربه کرده اند، بدست آوردن مشتریان مهم است اما حفظ آنها مهمتر! وفاداری مشتری و بهبود خدمت رسانی باید اولین اولویت یک کسب و کار باشد، در غیر اینصورت مشتریانی که برای جذب آنها  آنقدر سخت تلاش کرده اید می توانند ناپدید شوند، قبل از اینکه حتی بدانید چه اتفاقی افتاده است.

برای جلوگیری از این مساله، در این بخش نکاتی را برای وفادار ماندن مشتریان به شما ارائه میدهیم:

1. اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

برای ایجاد یک رابطه محکم با مشتریان ، باید مطالبی را که برایشان ارزشمند است به اشتراک بگذارید. 

2. ارائه خدمات عالی به مشتری

خدمات عالی همان چیزی است که باعث می شود مشتریان مادام العمر، از گفتارهای منفی در مورد شما جلوگیری کنند و بدین صورت شما از سایر رقبا متمایز می شوید. 

به مشتریان گوش دهید و به موقع به نگرانی های آنها بپردازید. ارتباط با نمایندگان را برای مشتریان آسان کنید. آدرس ایمیل ، شماره تلفن و رسانه های اجتماعی را به وضوح نمایش دهید. 

3. شفاف باشید.

روزهایی هست که  طبق برنامه ریزی شما پیش نمی رود. به جای انکار مشکل، با مشتریان خود صادق باشید. اخبار بد و بروزرسانی ها را ارائه داده و نگرانی های خود را مطرح کنید.

4. ایجاد یک جامعه

از مشتریان بخواهید که هنگام استفاده از محصول، تصاویر مربوط به آنها را به اشتراک بگذارند و برای دوستان و آشنایان خود معرف خدمات شما باشند.

5- آدرس ایمیل آنها را دریافت کنید.

یكی از آسانترین راههای ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل است. پس از اتمام خرید ، آدرس آنها را بپرسید تا بتوانید مشتریان را در مورد محصولات جدید آگاه کنید یا بعد از فروش با آنها پیگیری کنید و بپرسید که نظرشان چیست. از این اطلاعات می توانید برای بهبود رضایت مشتری استفاده کنید.

6. از تاثیرات مثبت اجتماعی استفاده کنید.

آماری که توسط یک منبع معتبر به اشتراک گذاشته می شود مانند تایید افراد مشهور، بررسی سایت هایی که مشتریان نظرات خود را در آن گذاشته اند، و استفاده از توصیه دوستان میتواند تاثیرات مثبتی در معرفی شما به مشتریان فعلی و آینده داشته باشد.

7. فراتر از انتظارات باشید.

اعلام کنید ظرف 24 ساعت محصول به مشتری میرسد و تلاش کنید تا پس از  شش ساعت محصول به مشتری برسد، "آنچه را که می گویید می خواهید انجام دهید، انجام دهید."

8. از مشتریان فعلی خود غافل نشوید.

برای جلوگیری از ناامید کردن مشتریان وفادار خود ، مطمئن شوید که محصول شما به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمیدهد.

9- وقتی اشتباه می کنید، اعتراف کنید.

اشتباهات رخ می دهد، حالت دفاعی نگیرید. مسئولیت اشتباه را بپذیرید و به فکر حل مساله باشید.

10- کارمندان مناسبی داشته باشید.

کارمندان عامل مهمی در وفاداری مشتری هستند. مطمئن شوید که کارمندان شما آموزش مناسب برای برقراری  ارتباط با مشتری را دارند.

11- شخصی سازی 

میتوانید به مشتریان از طریق ایمیل یا پیامک تولد یا سالگرد ازدواج، سالروز افتتاح شرکت را تبریک گفته و از خرید و حضور آنها تشکر و قدردانی کنید.

12. متخصص باشید.

اگر می خواهید مشتری را جذب و حفظ کنید ، باید اطمینان داشته باشید که کارمندان دارای دانش و اطلاعات کافی و موردنیاز مشتری هستند. یک متخصص معتبر و قابل اعتماد در زمینه خود باشید.

13. کلمات را صحیح  بگویید.

کلمات یا عبارات صحیح می تواند به ایجاد انگیزه در مشتریان کمک کند. در استفاده از کلمات و عبارات دقت کنید، زیرا کلام شما بر مشتری تاثیر میگذارد پس چه بهتر که این تاثیر مثبت باشد. 

  ثبت آگهی رایگان