در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

مراحل کلیدی کارآفرینی

پنجشنبه ۷ آذر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره مراحل کلیدی کارآفرینی

کارآفرین فردی است که برای تحقق رویاهای خود دست به کار شده و متعهد می شود مخاطرات یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی و قبول کند.

یک کارآفرین باید علاوه بر آرمانگرایی در مسیر رسیدن به رویاهای خود، واقع بین نیز باشد. او در ابتدای راه باید زمان زیادی را صرف کار خود کند، پس باید انگیزه و اشتیاق کافی داشته باشد. داشتن تجربه و مهارت کافی نیز ضروری است.، کارآفرین باید بازار و فناوری های موجود در آن را بشناسد و فرصت های آن را درک کند. فرآیند کارآفرینی با کشف یک فرصت آغاز می شود.

مراحل کارآفرینی:

1- زمان ورود به بازار:

مهم ترین عاملی که یک استارت آپ باید در نظر بگیرد، زمان ورود به بازار هدف است. طرح های زیادی بوده اند که زودتر از زمان مناسب وارد بازار شده اما به دلیل عدم استقبال مخاطبان شکست خورده اند. همان طور که اگر دیرتر از موعد وارد بازار بشوند کار سختی را برای به دست آوردن مشتری خواهند داشت.

2- تیم:

جمع آوری تیم مناسب یکی از عوامل کلیدی در موفقیت استارت آپ به شمار می رود. انتخاب افرادی که می خواهید با همکاری آنها شرکت را تاسیس کنید بی نهایت مهم است. یکی از علت های اصلی به نتیجه نرسیدن ایده ها و استارت آپ ها، نداشتن تیم مناسب است. 

3- ایده:

بدون ایده مناسب، تیم خوب به اثربخشی کافی نمی رسد. 

4- بیزینس مدل:

باعث می شود جنبه های مهم یک کسب و کار دیده شود و از طرفی مشخص می کند که ایده موجود عملیاتی است یا خیر.

5- سرمایه:

بسیاری از افراد با سرمایه های شخصی و خانوادگی، کسب و کار مورد نظرشان را راه اندازی می کنند، عده ای به دنبال جذب وام از بانک ها و موسسات مالی می روند، برخی نیز با در نظر گرفتن شرایط موجود به دنبال جذب سرمایه از سازمان های حمایتی می روند.

برای توسعه کارآفرینی در هر کشور، به ساختاری نیاز است که امکان رشد و شکوفایی کارآفرینی را فراهم کند. اگر محصولی مناسب باشد و جهت گیری مناسبی نسبت به بازار داشته باشد، مورد توجه سرمایه گذاران ریسک پذیر قرار می گیرد و این سرمایه گذاری، به توسعه محصول و رشد شرکت می انجامد. 

شرکت های سرمایه گذاری غیربورسی، روش های مختلفی برای تامین مالی تعریف می کنند. یکی از این روش ها، سرمایه گذاری در شرکت های نوپا به امید رشد بسیار بالا در بازه زمانی بین 7 تا 10 سال است.  

  ثبت آگهی رایگان