در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

اجزاء کلیدی بازاریابی

یکشنبه ۳ آذر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره اجزاء کلیدی بازاریابی

آمارها نشان می دهد که فقط ۳۰% از کسب و کارها، دارای محتوایی اثربخش هستند. 

همواره به شرکت ها توصیه میشود که در حوزه  بازاریابی محتوایی فعال باشند، اما کمتر کسی میداند که دقیقاً چگونه باید بیشترین بهره را از این حوزه برد.

با آشنایی با چهار مؤلفه زیر، در خواهید یافت که چگونه میتوانید یک استراتژی محتوایی مناسب برای خود تدوین کنید.

1- هدف گذاری صحیح

یک کمپین بازاریابی محتوایی در ابتدا نیاز به یک جهت گیری دارد. این جهت گیری در قالب هدفی مشخص و قابل اندازه گیری خود را نشان می دهد. هدف شما باید معیاری داشته باشد تا بتوانید آن را زیر نظر بگیرید و دنبال کنید. باید زمان خاصی را برای آن در نظر بگیرید، بدین صورت است که میتوانید بفهمید به موفقیت دست پیدا کرده اید یا شکست خورده اید.

هدفتان را واقع گرایانه انتخاب کنید. یک هدف خوب میتواند این چنین باشد: «شرکت آریانوس قصد دارد ظرف شش ماه آینده از طریق تبلیغات اینترنتی بازدید کننده های سایت خود را به مشتری تبدیل کرده و این بازدیدها را 30 درصد افزایش دهد».

این هدف شفاف است، زیرا از افزایش نرخ تبدیل به میزان مشخص 30% یاد می کند. زمان مشخصی هم دارد چون ظرف شش ماه می خواهد تحقق پیدا کند. قابل اندازه گیری هم هست چون می توان ترافیکی که به طور اخص از تبلیغات آنلاین روانه  سایت می شود را دقیقاً اندازه گرفت و زیر نظر داشت.

2- پیامی مشترک برای تمام پلتفرم ها

پیام اصلی شما، همان شعار تبلیغاتی شرکت تان نیست بلکه قلب استراتژی بازاریابی محتوایی شما است. یکی از دلایل عدم موفقیت بسیاری از شرکت ها این است که به مشتریان خود پیام های متناقض می فرستند. در یک محتوا یک چیز می گویند، و در محتوای دیگر یک چیز کاملاً متفاوت.

پیام اصلی شما باید تمام محتوای تولید شده توسط شرکت شما را به یکدیگر پیوند بزند و باید تمام اعضای تیم محتوایی شما از آن آگاه باشند.

3- خلق شخصیتی منحصر به فرد

پیام شما باید یکدست، اما لحن محتوایی آن کاملاً متقاوت باشد. مشتری به لحن رسمی و شرکتی واکنش نشان نمی دهد چون احساس می کند مخاطب نیست. باید یک شخصیت سیال برای شرکت خود خلق کنید که حس  رو در رو و در یک اتاق بودن را به مشتری القا کند.

نیازی نیست که لحن تان به شدت محاوره ای و غیر رسمی باشد، این شخصیت منحصر به فرد در ذهن مخاطب می ماند.

4- بازتاب نیازهای کاربران

محتوای شما باید برای کاربر ارزشی واقعی به ارمغان بیاورد. «یک استراتژی محتوایی خوب شامل فرایند تولید محتوای بدون تاریخ مصرف است که بازتاب دهنده نیازهای کاربران است».

باید دست به تحقیق بزنید. تا بفهمید نیازهای کاربرانتان چیست؟ نیازهای کاربران در هر صنعت و بازاری متفاوت است. 

 

کلام آخر

همه چیز را آزمایش کنید!

برای گرفتن بهترین نتیجه ، همه چیز را امتحان کنید. نتایج را روزانه چک کنید و بر اساس آنها تصمیم بگیرید. کم کم استراتژی بازاریابی محتوایی خود را پالایش کنید تا بالاخره به نتایج دلخواه خود برسید. این فرایند زمان بر است، انتظار نداشته باشید ظرف چند هفته اول ، نتایج خارق العاده ای به دست Iورید.

  ثبت آگهی رایگان