در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

تبلیغات ترانزیتی

سه شنبه ۱۴ آبان ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره تبلیغات ترانزیتی

تبلیغات ترانزیت روشی از تبلیغات محیطی هستند که روی وسائل نقلیه مانند اتوبوس، تاکسی، مترو، قطار مسافربری، قطار سریع‌السیر و کشتی‌ و همچنین در فرودگاه‌ و دیگر ترمینال‌های مسافربری نصب می‌شوند.

تمامی تبلیغاتی که در مکان‌های عمومی مثل ایستگاه‌های حمل و‌ نقل و بر روی وسایل نقلیه عمومی حضور دارند را تبلیغات ترانزیتی خطاب می‌کنیم. ترانزیت به دلیل اینکه گستره زیادی از افراد را به صورت هدفمند تحت پوشش خود قرار می‌دهد، هزینه‌ی کمتری را نسبت به دیگر رسانه‌های تبلیغاتی دارد.

هیچ می دانید که تبلیغ تنها تبلیغ تلویزیونی نیست و اصولا هرگونه ابلاغ پیامی که از رسانه ای به سوی مخاطبی فرستاده شود تبلیغ به حساب می آید و تبلیغ به قول کاتلر آمیخته ای دارد که به آن آمیخته تبلیغات می گویند. در سال های اخیر گفتاری به گفته های تبلیغات اضافه شده که البته به نظر نویسنده، مطلب تازه ای نیست، اما به دلیل ساختاربندی انجام گرفته برای آن می تواند استفاده از آن برای شرکت ها مفید و کارساز باشد. واژه ترانزیت در معنای عام آن براساس فرهنگ معین عبارت از: جابه جایی مسافر و کالا بین مبدا و مقصد که مستلزم عبور از کشور ثالث باشد. حال وقتی کلمه تبلیغات را به آن اضافه می کنیم می شود رسانه تبلیغاتی که در حرکت است و جابه جا می شود و در همین حین آگاهی رسانی نیز می کند.

نمونه های قدیمی آن در ایران اتوبوس های شرکت واحد خودمان است که از قدیم روی آن تبلیغات چاپ می شد و گاه مربوط به امور اقتصادی یا فرهنگی بود، مانند آگهی هایی که می گفت ارائه بلیت نشان دهنده شخصیت شماست یا کامیون ها و وسایل سنگین حمل ونقل است که روی آن نام کارخانه سازنده یا شرکت حمل ونقل کننده چاپ می شود، اما در این باره نوآوری های دیگری نیز می توان انجام داد مانند اینکه با درست کردن فضاهای مناسب و متناسب کالا را در حین حرکت به نمایش درآورد.

در اجرای تبلیغات ترانزیتی [مثل هر روش تبلیغاتی دیگری]، بررسی این مسئله که آیا بازدیدکنندگان از آگهی‌های تبلیغاتی، دقیقاً همان مخاطبین هدف آگهی‌دهنده هستند یا نه، باید به طور جدی مورد پایش قرار بگیرد. برای نمونه، افرادی که سوار وسایل نقلیه عمومی می‌شوند را لزوماً نمی‌توان در دسته افرادی قرار داد که خودروی شخصی ندارند؛ چراکه مالکین خودروهای شخصی زیادی را سراغ داریم که برای پیمودن مسیرهای متعدد، ترجیح می‌دهند از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند تا خودروهای شخصی.

به این ترتیب، در حین برنامه‌ریزی در تبلیغات، وضعیت افرادی که تبلیغات قرار داده شده در وسایل حمل‌ونقل عمومی را مشاهده می‌کنند را باید به طور مستمر مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید مسافران یک منطقه خاص از شهر را هدف قرار دهید، طبیعتاً می‌بایست خطوط اتوبوس و مترویی که در آن منطقه جغرافیایی بیش‌تر تردد دارند را برگزینید و از انتخاب مابقی مسیرها پرهیز کنید. از طرف دیگر آگهی شما بسته به نوع محصولی که قصد تبلیغ آن را دارید می‌تواند اقشار مختلف جامعه مانند خانواده‌ها، افراد مختصص جامعه یا دانش‌آموزان و دانش‌جویان را مخاطب قرار دهد.

چه کسانی باید از تبلیغات ترانزیتی استفاده کنند؟

دل دنیسون معتقد است که شرکت های خدماتی یا خرده فروش ها که مخاطبان مورد نظرشان در یک ناحیه شهری تمرکز یافته اند برای این کار مناسبند.

مزایای تبلیغات ترانزیتی

تبلیغات ترانزیتی دارای قدرت ارتباط سازی خوبی هستند.

مدت زمان نمایش آن 16 تا 18 ساعت در روز است.

در مسیرهای خاص مخاطبان خوبی را پوشش می دهد.

 

  ثبت آگهی رایگان