در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

اصول و قواعد کلی ایمیل مارکتینگ

پنجشنبه ۲ آبان ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره اصول و قواعد کلی ایمیل مارکتینگ

در مقاله قبل گفتیم که یکی از ارزانترین و تاثیرگذارترین روش های تبلیغات اینترنتی، " ایمیل مارکتینگ " است که به صورت کاملا هدفمند به پیشرفت در کسب و کار اینترنتی، کمک میکند.

اگر از ایمیل مارکتینگ درست و اصولی استفاده کنیم، می توانیم فروش خود را افزایش دهیم و تعامل قابل قبولی بین همکاران دیگر و مشتریان خود برقرار کنیم.

همانطور که گفتیم روش ایمیل مارکتینگ دارای اصول و قواعدی است، ما این اصول و قواعد را برای شما می گوییم تا قبل شروع کار به آن توجه داشته باشید:

  • تعیین هدفی مشخص

در هر شغلی مشخص کردن هدف باعث افزایش موفقیت و پیشرفت میشود. پس شما باید خوب فکر کنید تا هدف مورد نظر خود را پیدا کنید ت بتوانید محتوای خود را تولید و عرضه کنید.

  • انتخاب عنوان ایمیل

در انتخاب عنوان دقت کنید، عنوان ایمیل میتواند مخاطب را برای  خواندن ایمیل جذب کند. زیرا ممکن است عنوان ایمیل باعث به وجود آوردن ابهام و گمراهی در ذهن مخاطب شود. برای پیشگیری از این کار بهتر است ابتدا متن ایمیل خود را بنویسید، سپس عنوانی که صراحت و شفافیت داشته باشد  و با  موضوع ایمیل مطابقت داشته باشد را انتخاب کنید تا مخاطب به محتوای ایمیل شما توجه کند.

  • تهیه لیست ایمیل

عامل شکست در ایمیل مارکتینگ این است که لیست ایمیل خریداری شده ممکن است مرتبط با مخاطب بازار هدف شما نباشد. خودتان باید لیست ایمیلتان را تهیه کنید.

وقتی مشتری ایمیل خود را با رضایت به شما میدهد، به این معنی نیست که شما با ارسال ایمیل های مکرر مشتری را بمباران ایمیل کنید.

باید برای ارسال ایمیل برنامه ریزی کنید و در ساعت و زمان خاص اقدام به ارسال ایمیل کنید. مثلا شرکت های بزرگ و حرفه ای در روز فقط یک ایمیل برای مخاطبان خود ارسال می کنند. برای مدیریت و برنامه ریزی بهتردر این زمینه می توانید از سایتهای تبلیغات اینترنتی مشاوره بگیرید.

  • نوشتن متن ایمیل و بازخوانی آن قبل از انتشار

متن ایمیل را خودتان بنویسید در این صورت می توانید تمام موارد و نکاتی را که در نظر دارید درمتن ارسالی ذکر کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که همیشه در انتهای متن ایمیل، راههای ارتباطی خود را مانند آدرس سایت، شماره تلفن و فکس و ... بنویسید. سعی کنید در نوشتن متن ایمیل فقط موضوع تبلیغاتی نداشته باشید و بیشتر ایمیل های خود را به موضوعات آموزشی، مقاله هایی در زمینه خدمات و فعالیت خود اختصاص دهید و در این بین گریزی به تبلیغات هدفمند خود داشته بزنید .

  • به متن و نوشتار ایمیل دقت کنید

به زبان محاوره و دوستانه با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید . زیرا در این حالت مخاطب با شما و محتوای ایمیل ارتباط نزدیکتری برقرار خواهد کرد. مثلا متن ایمیل های ارسالی از طرف شرکتهای بزرگ تبلیغات اینترنتی همیشه به زبان غیر رسمی است. این یکی از عوامل مهم موفقیت این شرکت ها تلقی میشود.

 

  ثبت آگهی رایگان