در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

چند نکته برای خوانده شدن ایمیل

سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره چند نکته برای خوانده شدن ایمیل

همانطور که گفتیم ایمیل مارکتینگ یه طور خلاصه " به معنای ارسال ایمیل های پیوسته و متوالی به افرادی است که خودشان نسبت به محصولات ما ابراز علاقه می کنند و ایمیلشان را به ما می دهند. "

مهم ترین اصل در ایمیل مارکتینگ باز شدن و خوانده شدن ایمیل های ارسالی شما است.

قبل از هر چیز باید این نکته را بدانید که نباید انتظارات عجیبی از کسب درآمد با ایمیل مارکتینگ داشته باشید! به طوری که با خود بگویید من می خواهم به یک میلیون نفر ایمیل بفرستم و اگر 600 نفر از آن ها را جذب کنم میلیاردر می شوم! این تفکر واقع بینانه نیست.
آمار واقع بینانه در مورد افرادی است که عضو سایت هستند. اولین نکته اینکه در دیده شدن و باز شدن ایمیل ها در کشور ما بسیار بالاتر از کشورهایی مانند آمریکا است. آمار خوانده شدن ایمیل در ایران حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است. البته این آمار برای سایت هایی است که ایمیل مارکتینگ را اصولی انجام می دهند، یعنی کاری می کنند که بازدیدکنندگان با میل خودشان و اغلب برای دریافت فایل رایگان یا خدمات دیگر ایمیلشان را در اختیار سایت قرار می دهند.
موضوع فقط باز شدن ایمیل نیست. مرحله بعدی این است که کاربر ایمیل را بخواند و بر لینک داخل ایمیل کلیک کند و به سایت هدایت شود. اینجا بهتر است تعریف دیگری از ایمیل ارائه بدهم. ایمیل به نوعی یک تبلیغ  از صفحه سایت شما است! یعنی کار ایمیل، رساندن مخاطب به یک صفحه خاص از سایت شما است.

 ایمیل جای فروش محصولات و … نیست.

باید بتوانیم مخاطب خود را ترغیب کنیم تا ایمیل را باز کند و بر لینک داخل ایمیل کلیک کند و وارد صفحه ای از سایت شوددر این صورت است که به هدف خود رسیده ایم.

آمار بازدید و ورود از ایمیل به سایت حدود ۵۰ درصد است، یعنی نصف افرادی که ایمیل را باز می کنند بر آن کلیک می کنند و وارد سایت می شوند. پس اگر به ۱۰۰۰ نفر از اعضای سایت ایمیل بفرستیم ممکن است ۳۰۰ نفر فقط ایمیل را باز کنند و ۷۰۰ نفر به آن توجهی نکنند. و از این ۳۰۰ نفر ممکن است ۱۵۰ نفر وارد صفحه سایت شوند.
حتما این سوال برایتان پیش می آید که چرا آن ۷۰۰ نفر ایمیل شما را باز نمی کنند؟ ما برای شما چند دلیل مختلف آن را میگوییم.ممکن است ایمیل را ساعت نامناسبی فرستاده باشید ومخاطب نیز ایمیل شما را ندیده باشد. ممکن است همزمان با ایمیل شما صدها ایمیل دیگر فرستاده شده باشد و ایمیل شما به صفحات بعد هدایت شده باشد. و یا موضوع ایمیل جذابیت ندارد. شاید نام فرستنده برای مخاطب آشنا نیست، یا موضوع ایمیل طوری نیست که مخاطب را ترغیب به باز کردن ایمیل کند.

 

  ثبت آگهی رایگان