در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

نکات کلیدی انتخاب نام مناسب برای کسب و کار

یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره نکات کلیدی انتخاب نام مناسب برای کسب و کار

انتخاب نام مناسب برای کسب و کارتان بخش بزرگی از آینده شما است. با انتخاب یک نام درست، می توانید کسب و کاری ایجاد کنید که برای مخاطبان جذاب باشد. در صورت بروز اشتباه، در بهترین حالت مورد تمسخر، و در بدترین حالت مورد پیگرد قانونی قرار می گیرید، پس در انتخاب نام دقت کنید.

نکات کلیدی انتخاب نام مناسب برای کسب و کار: 

1- ایده ها را با دیگران در میان بگذارید.

بهترین نقطه برای شروع نام گذاری کسب و کارتان هم فکری با دوستان، خانواده، مشاوران و در صورت امکان، مخاطبان مورد نظرتان است. برای این منظور چند گزینه را از قبل آماده کنید. این کار به اطرافیان کمک می کند تا بدون آزردن احساسات تان در مقابل نامی که از آن خوششان نمی آید عکس العمل مناسبی داشته باشند. 

بررسی کنید تا نام انتخابی تان به راحتی خوانده و تلفظ شود. اگر آدم ها نتوانند نام کسب و کارتان را بخوانند یا بنویسند، در یافتن شما و پیشنهاد دادن کسب و کارتان به دوستان شان دچار مشکل خواهند شد.

2- برای نام گذاری دنبال یک برند باشید، نه محصول یا خدمات.

معمولا بسیاری از افراد نام برند کسب و کار خود را بر اساس خدماتی که ارائه می دهند، انتخاب می کنند مانند " کانکس اسکان سپهر" برای شرکتی که خدمات کانکس ارائه می دهد.

اگر برند انتخابی تان یک نام قوی داشته باشد یعنی نامی که در حافظه بماند، ارتباط با کسب و کارتان برای مخاطبان و همتایان تان بسیار آسان خواهد شد. 

3- اطمینان حاصل کنید نام انتخابی تان در زبان های دیگر نیز مناسب باشد.

هنگامی که  نام مورد علاقه تان را پیدا کردید، با استفاده از ترجمه گرِ گوگل یا پرسیدن از افرادی که به زبان های مورد نظرتان صحبت می کنند، از مناسب بودن نام انتخابی تان در زبان های دیگر اطمینان حاصل کنید.

یک نمونه معروف از این قضیه که ترجمه یک نام در زبان دیگر دچار مشکل شد، شِوی نُوا، خودروی کوچکی است که ترجمه آن به اسپانیولی یعنی "نمی رود". و این نام، بازاریابان این محصول را دچار مشکل کرد.

4- نامی منحصر به فرد داشته باشید.

برای آنکه بتوانید به صورت قانونی به تجارت بپردازید، باید کسب و کارتان را در ثبت شرکت ها به ثبت برسانید. اگر نام کسب و کارتان قبلا انتخاب شده باشد یا با نام دیگری شباهت زیادی داشته باشد، باعث نقض قوانین کپی رایت می شود و نمی توانید نام خود را ثبت کنید.

بررسی کنید آیا نام کسب و کارتان توسط شخص دیگری انتخاب شده است یا خیر. اگر اشتباهی رخ دهد، دچار پیامدهای قانونی خواهید شد، پس برای این جست وجو وقت بگذارید.

شروع یک کسب و کار دوره دشوار اما مهیجی است. نام کسب وکارتان را با دقت انتخاب کنید، و به خوبی عمل کنید تا تبدیل به یک تاجر موفق شوید.

  ثبت آگهی رایگان