در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

تاثیر تبلیغات بر افزایش ارزش برند

پنجشنبه ۴ مهر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره تاثیر تبلیغات بر افزایش ارزش برند

اگر یک برند در ذهن مردم جایگاه مناسبی دارد، برای بدست آوردن این جایگاه هزینه بسیاری متحمل شده است. گاه هزینه هایی به مراتب بالاتر برای محصولاتی که نمی شناسیم، پرداخت میکنیم که حتی کیفیت ذاتی آن محصول، تفاوت بسیاری با محصول برند دارد.

در حقیقت امروزه با افزایش جایگاه برند در زندگی روزمره، ما پول خود را بابت محصول نمی دهیم بلکه بابت برندها هزینه پرداخت میکنیم! 

ارزش ویژه برند، ارزش افزوده یا پاداش یک محصول به مشتری است که به نام آن برند نسبت داده می شود در واقع  همان ارزشهای نامشهود برند از جمله تصاویر ذهنی ,جایگاه و قدرت نفوذ در بین مخاطبان را ارزش ویژه برند می نامیم.

توجه داشته باشیم که ارزش ایجاد شده برای مشتری، در نهایت موجب ایجاد ارزش برای شرکت می شود. از این رو ارزش ویژه برند را می توان یکی از مهمترین دارایی ها در هر کسب و کار به حساب آورد و با درک و شناخت محرک های تاثیرگذار بر آن به توسعه برند کمک نمود.

حال سوال بسیاری از صاحبان برند این است که چگونه می توان ارزش ویژه برای برند ایجاد کرد؟

تبلیغات همواره به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در فعالیت های بازاریابی به شمار رفته است. تحقیقات ارزش ویژه برند نشان داده است استفاده از یک استراتژی تبلیغاتی خلاق و متناسب با برند میتواند با افزایش آگاهی مخاطب نسبت به برند و ایجاد حس مثبت در مخاطب به توسعه برند کمک بسیاری کند .

تبلیغات می تواند با ایجاد آگاهی از برند و ایجاد تصاویر ذهنی مناسب در ایجاد ارزش ویژه برند تاثیر قابل توجهی داشته باشد و حتی می تواند با ایجاد ویژگی های انسانی و تشدید احساسات مثبت به ساختن شخصیت و ارزش ویژه برند کمک نماید.

وقتی مشتریان بطور مداوم در معرض تبلیغات قرار می گیرند به صورت ناخودآگاه احساس اعتماد بیشتری نسبت به برند تبلیغ شده پیدا می کنند.

همچنین تبلیغات می تواند شخصیت برند را شکل دهد و سپس با تصویر سازی احساسی از برند به ایجاد علاقه نسبت به برند اقدام نماید.

تبلیغات می تواند کمک زیادی به ایجاد ارزش ویژه  برند نماید، زیرا بر ابعاد ارزش برند تاثیر می گذارد . 3 بعد ارزش برند عبارتند از:

  • آگاهی برند
  • تداعی برند
  • وفاداری به برند
     
  ثبت آگهی رایگان