در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

میانبرهای پیشرفت شغلی

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره میانبرهای پیشرفت شغلی

اگر به تازگی کاری را شروع کرده اید، ممکن است فکر کنید که باید راه زیادی تا رسیدن به موفقیت طی کنید. کاملاً درست است، هیچ موفقیتی یک شبه اتفاق نمی افتد ولی راه های میانبری وجود دارد که سرعت شما را افزایش میدهند. برای رشد و پیشرفت در کسب و کارتان نیازی نیست که حتما مورد تشویق و تمجید دیگران قرار بگیرید تا احساس موفقیت کنید، بلکه باید خودتان شروع به حرکت کنید و به اهدافتان جامه عمل بپوشانید.

برای آنکه در مدت زمان کوتاهتری در کسب و کارتان پیشرفت کنید و امور را به نحو احسن مدیریت کنید:

 

1- همیشه کارتان را درست انجام دهید.

شاید کاری که امروز انجام می دهیم مرتبط با تحصیلات دانشگاهی ما نباشد! یا حتی با ویژگی های شخصیتی و توانایی های ما هماهنگی کمی دارد. این ها اهمیت ندارند تنها نکته ای که مهم است، انجام درست و اصولی کارهایمان است. مطمئن باشید سخت کوشی و پشتکار علاوه بر اینکه باعث قدرتمند شدنتان می شود بلکه همیشه در ذهن کارفرمایتان هم می ماند و نتیجه مثبتی برایتان دارد. 


2- خودتان را ارتقا دهید.

اغلب مدیران به دلیل مشغله های زیاد کمتر به صورت مستقیم از شما حمایت می کنند. بهتر است منتظر تحسین و ستایش دیگران نباشید و خودتان نتایج کارتان را نشان دهید. می توانید با رئیس تان هماهنگ کنید که در مورد جزئیات کارتان در جلسه صحبت کند و موارد مورد نیاز برای اینکه موفقیت بیشتری داشته باشید را عنوان کند.


3- مهارت هایتان را افزایش دهید.

در دنیای پیچیده کسب و کار امروز، مهارت داشتن حرف اول را می زند. نیازی نیست وقت و هزینه تان را صرف گذراندن دوره های آکادمیک و دانشگاهی کنید بلکه اگر دوره های کاربردی مرتبط با شغلتان را بگذرانید حتما نتایج خوبی می گیرید. بد نیست دوره هایی را که می گذرانید یا حتی مباحثی که خودتان مطالعه می کنید را در رزومه کاری تان ذکر کنید. این نشان دهنده ابتکار و انگیزه بالای شماست. 

 

4- قدرت مشاوره را فراموش نکنید.

بسیاری از مردم به مشاوره گرفتن از دیگران اهمیت نمی دهند و تمایل ندارند تا از کسی کمک بگیرند، در صورتی که همیشه یک راهنما و مشاور می تواند افق دید جدیدی را در اختیار ما بگذارد و چون خارج از مسائل و محیط ما قرار دارد می تواند با نگاهی منتقدانه و بی طرف به حل سریع تر مشکلات ما کمک کند.
در داخل شرکت یا سازمانتان هم می توانید از کسی که نظرات و عقایدش مورد قبول شماست و از نظر حرفه ای برای او احترام قائلید، کمک بخواهید. قطعا این کمک خواستن منافع زیادی می تواند داشته باشد.

5- شبکه سازی را در نظر داشته باشید.

شبکه سازی و برقراری ارتباط با افراد درون و بیرون سازمان را یاد بگیرید. هر ارتباط جدید دری به سوی فرصت های نو است. با کسانی که همکارتان هستند، یا در بخش هایی فعالیت دارند که مورد علاقه شما هستند، بیشتر گفتگو کنید و از نظرات شان آگاه شوید. 

حتی وقتی در جایی مشغول به کارید ارتباط تتان را با افراد بیرون از سازمان قطع نکنید. کسانی که در حوزه کاریشان به اطلاعات بیشتری نیاز دارید و یا می خواهید در آینده با آن ها همکاری داشته باشید، را ملاقات کنید و یا گاهی ارتباط تلفنی برقرار کنید.

  ثبت آگهی رایگان