در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

برند

یکشنبه ۲ تیر ۹۸ مقالات
  • تصویر شماره برند
  • تصویر شماره برند

حتما شما هم واژه برند را تا به حال شنیده اید، برند چیست و چه کاربردهایی دارد؟ آیا برای موفقیت الزامی است؟ در این سری از مقالات سعی داریم تا شما را بیشتر با برندینگ آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

عامیانه ترین و ساده ترین تعریف ممکن برای واژه برند این است:

برند نامی است که بطور مستقیم دلیل فروش کالاها یا استفاده از خدمات شما است. واضح است که برند فقط یک نام نیست بلکه یک نشانه یا سمبل یا آرم گرافیکی منحصر به فرد است، شبیه اثرانگشت! توجه داشته باشید که هدف از ایجاد یک برند، چیزی فراتر از فروش کالا یا ارائه خدمات به مشتریان هدف است.

برند علاوه بر اینکه باید سهم بازار را تحت سلطه خود نگه دارد، برای رشد کسب و کار هم راهکارهایی را مطرح می کند و کارکنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ می کند و همچنین ارزش خود را نزد سهام داران مجموعه ارتقا می بخشد.

جالب است بدانید که برند صرفا یک نام یا نماد نیست بلکه عناصر دیگری مانند تجربه ها، شنیده ها، روایات و خاطره های ذهن افراد، ویژگی های خاص افراد مصرف کننده از آن و حتی موقعیت های مکانی مراکز فروش یا ارائه محصولات و قیمت آن ها هم در این مجموعه آمیخته و همه آنها با هم مفهوم برند را بوجود آورده اند.

یکی از بهترین تعریف های برند توسط گاردنر و لوی در سال 1955 ارائه شده است:

" برند مفهوم پیچیده ای است که دامنه متنوعی از ایده ها و ویژگی ها را در بر می گیرد. نه تنها با استفاده از آهنگ خود ( و نیز معنی و مفهوم لغوی خود ) بلکه مهم تر از آن با استفاده از هر عاملی که در طول زمان با آن آمیخته و در جامعه به صورت هویتی شناخته شده و نمود یافته است، با مشتری سخن می گوید. "

استفن کینگ معتقد است:

" محصول چیزی است که در کارخانه ها ساخته می شود و برند آن چیزی است که مشتری آن را خریداری می کند. "

با توجه به تعاریف بالا متوجه خواهید شد که برند مفهومی پیچیده است که جزئیات متعددی دارد. فلسفه برند سازی امروزه گسترش فراوانی یافته است؛ به طوری که برای آن کمپین برند سازی ایجاد شده است، و این کمپین برای ایجاد یک برند به نکات زیادی توجه می نماید، از جمله جنبه های تصویری و حتی جنبه های شنیداری یک برند. حتی قسمت هایی بر روی تلفظ یک برند در زبان های مختلف مطالعه می نمایند تا برندی را انتخاب نمایند که در تمام زبان ها تلفظی یکسان داشته باشد.

 کوکا کولا که دارای یکی از برند های معتبر در دنیاست، قبل از انتخاب برند خود روی بسیاری از این مسائل توجه کرده و یک برند با اعتبار برای خود و نام شرکت خود ایجاد نموده است.

در دنیای امروز بسیاری از شرکت هایی که فکر می کنند می توانند در زمینه تجارت موفق باشند، به دنبال نام و برندی برای خود هستند که بتواند در سراسر جهان نام آنها را بر سر زبان بیندازد.

می توان گفت که اگر نام تجاری شرکت ما تبدیل به یک برند بشود، دیگر حتی نیازی به تبلیغات گسترده نیست. ما فقط به تبلیغاتی نیاز داریم که نام برند ما بر سر زبان ها نگه دارد.

برای تبدیل شدن نام شرکت به یک برند و بر سر زبان ها افتادن نام تجاری مان، کافی ست با طراحی یک وبسایت مناسب و بهینه سازی آن، البته بعد از انتخاب نام برند و ثبت شرکت و نام آن، اقدام به تبلیغات برای خود نماییم.

  ثبت آگهی رایگان