در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
لطفاً با ثبت آگهی ویژه در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی آریا ادز مشارکت کنید.

آریا ادز

چرا باید تبلیغ کنیم؟

پنجشنبه ۸ شهریور ۹۷ مقالات
  • تصویر شماره چرا باید تبلیغ کنیم؟
  • تصویر شماره چرا باید تبلیغ کنیم؟
  • تصویر شماره چرا باید تبلیغ کنیم؟

با ورود فعالیتهای تجاری به اینترنت و فضای مجازی، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی نیز پا به عرصه ظهور گذاشت و تبدیل به اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا و مخصوصاً در کشور های پیشرفته شد.

به یاد داشته باشید که از طریق تبلیغات اینترنتی، بسیاری از موسسات جهانی درآمد بسیار زیادی را کسب می کنند و به خاطر رشد سریع کاربران اینترنتی، درصد زیادی از هزینه های آنها صرف تبلیغات آنلاین در فضای مجازی می‌شود و این درصد هر ساله در حال افزایش است.

تفاوت تبليغات و بازاريابی چيست؟

تبلیغات اینترنتی، تضمینی، کم هزینه و باصرفه بوده و فضایی کاملا تجاری جهت افزایش فروش محصولات شما را فراهم می کند.

هر شخص یا شرکت هدف و روش خاصی برای تبلیغ محصول خود دنبال می کند این محصول می تواند تولید کالا یا ارائه خدمات باشد. به طور کلی خواسته های مدیران شرکت ها، کارخانجات و… در قالب موارد زیر خلاصه می شود:

  • هدف گیری در تبلیغات
  • ایجاد رقابت
  • از میان بردن واسطه ها
  • کاهش هزینه ها
  •  افزایش مشتری
  • گرفتن سهم بازار
  • افزایش فروش
  • افزایش درآمد
  • معرفی محصول جدید
  • کسب اعتبار و شهرت
  • ایجاد پیشرفت نسبت به رقبا
  • حضور در بازار و فراموش نشدن
  • حذف رقبا
  • ارتباط با مخاطبین
  • افزایش بازدید کنندگان و افزایش ترافیک و رتبه وب سایت

کارشناسان و متخصصان بازاریابی و بازرگانی، به طور کلی بازاریابی و تبلیغات را نحوه ای از ارتباطات منظم، دقیق و هدفمند می دانند که با استفاده از شیوه های جدید و خلاقانه می تواند مخاطبان را مجاب نماید تا برای خرید کالایی مشخص و یا خدماتی خاص، تصمیم نهایی خود را بگیرند.

به طور کلی تبلیغات بر ضمیر ناخودآگاه مخاطبان تاثیر میگذارد، اما همین تاثیرات نامحسوس و آرام می توانند بعد از مدتی تاثیر بگذارند و یک کمپانی را به شهرتو سوددهی برساند. این تغییرات کوچک و نامحسوس بعد از مدتی در یک زمان مشخص به چشم خواهند آمد. هرگاه که به تاثیرات یک تبلیغ فکر می کنیم، بدون شک به نحوه تاثیر تبلیغ بر روی یک نام تجاری خاص می اندیشیم. این تاثیرات بعد از طی کردن یک سیر منظم در تبلیغ اثر گذار خواهد بود.

بازاریابی و تبلیغات را به عنوان دو بازوی اصلی افزایش فروش و توسعه بازار شناخته اند. شرکت هایی که در این میان به ارائه خدمات مشغولند، با بکارگیری ابزارهای بازاریابی و تبلیغات، فرصت ها و تمهیداتی را به سازمان ها، ارگان ها و بنگاه ها تحمیل می نمایند.

فرض کنید در این شرایط دشوار اقتصادی یک کمپانی نمی تواند از پس مخارج برآید، در اولین اقدام احتمالا به فکر قطع هزینه تبلیغات می افتد. آیا این راهکار مناسبی برای رسیدن به شرایط بهتر مالی است؟

بسیاری از مدیران اطلاع چندانی از عواقب توقف تبلیغات خود ندارند، توقف تبلیغات مانند بیماری های مرموز بسیار آرام نتایج خود را بروز خواهد داد.

مسلماً بقاء و رشد روز افزون زندگی ما بستگی به فروشمان دارد و این فروش می تواند خوشبختی یا رکود زندگی خود و اطرافیان ما را رقم بزند. در زندگی روزمره مان و در هر برخورد شخصی، فروشی در جریان است. به عنوان مثال می تواند فروش یک کالا و یا فروش یک فکر و ایده باشد. حتی یک معلم که نقش تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارد یک فروشنده است! او علم خود را به فرزندانمان می فروشد و در قبال آن دستمزدی را دریافت می کند یا یک همسر ایده خرید یک لوازم خانگی خاص را به شوهرش می فروشد و با زرنگی این ایده را به او می قبولاند و او را مجاب به خرید میکند. در هر لحشه از زندگیمان فروش در جریان است.

اما فروش کالا و یا خدمات در عصر کنونی راز و رمزهای خاص خود را دارد، و باید بدانیم عصر بازاریابی سنتی پایان یافته و این حقیقتی است که باید آن را بپذیریم. جهان در حال تغییر است و نمی توان در مقابل آن ایستاد باید آن را پذیرفت و یا با آن هماهنگ شد. سازمان هایی که خود را با تغییرات وفق بدهند موفق تر هستند و شانس بیشتری برای بهره مندی از فرصتها می یابند، فرصتها هیچ وقت از بین نمی روند بلکه اگر سهل انگاری کنیم به دیگری واگذار می شود.

 

ممکن است یک کمپانی پیش بینی کند که اگر تبلیغات را متوقف کند و تا مدتی فروش در همان سطح پیشین باقی بماند، این توقف تبلیغاتی می تواند کمکی به اقتصاد کمپانی باشد و به همین دلیل می تواند یک تصمیم وسوسه انگیز برای مدیران آن شرکت به حساب بیاید. اما آیا تا کِی اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت؟ سوالی که در این مرحله پیش می آید این است که توقف تبلیغات تا چه زمانی می تواند تصمیمی درست باشد و نیز اینکه آیا قطع این تبلیغات تبعاتی را برای شرکت به همراه خواهد داشت؟

بدون شک کاهش بودجه تبلیغات موجب کاهش فروش و عقب ماندن از رقبا می شود! این اتفاق دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد!

بسیاری از مدیران اطلاع چندانی از عواقب توقف تبلیغات خود ندارند، چون فکر می کنند آن ها مشتریان ثابت خود را به دست آورده اند و از طرف دیگر می توانند با توقف تبلیغات به کاهش هزینه های خود کمک کنند. آنچه از نظر این مدیران پنهان مانده این است که توقف تبلیغات مانند بیماری های مرموز آرام آرام نتایج خود را بروز خواهد داد.

توقف تبلیغات باعث می شود آرام آرام مشتریان برند شما نظر را فراموش کرده و به سمت کالاهایی بروند که هر روز در سطح شهر با تبلیغات آن ها مواجه خواهند بود، چرا که تبلیغات این باور را به مشتری می دهد که او می تواند با یک برند جدید، یک اتفاق جدید را در زندگی تجربه نماید و چه بسا در این راه متوجه شود برند تازه ای که با آن آشنا شده است از کیفیتی مطلوب برخوردار است و همین باعث شود کم کم برندهای پیشین را از خاطر ببرد.

اینجاست که شرکتِ شکست خورده تصمیم می گیرد با از سر گیریِ تبلیغات، بار دیگر خود را در میان مشتریان خود به نمایش بگذارد که البته گاهی برای جبران این ضربه ی مهلک باید بسیار وقت و هزینه بیشتری را بگذارد و گاهی هم برای برگشت به جایگاه قبلی خود بسیار دیر است و ممکن است برای پیدا کردن جایگاه دوباره شرکت به چندین برابر سرمایه خود هزینه کند.

مزایای داشتن مشاوره:

حرکت در مسیر بازاریابی و تبلیغات ساده نیست. اگر به پیچ و خم های راه آگاه نباشیم محکومیم که سقوط سنگینی را متحمل شویم.

در واقع مشاوره در تبلیغات نشان دهنده راهی است که یک برند برای گرفتن سهم خود در بازار، افزایش مشتری، افزایش درآمد، معرفی محصولات خود و کسب اعتبار و شهرت باید طی نماید.

داشتن مشاور، موفقیت یا عدم موفقیت شما را در زندگی رقم خواهد زد. به زبان ساده، تبلیغ راهی است برای رساندن هر چه بهتر پیام های یک شرکت و کمپانی به مشتریان خود.

برای مثال: برای تبلیغ در فضای مجازی باید ابتدا تشخیص بدهید چه وب سایت ها یا مکان هایی در اینترنت برای تبلیغات خاص شما مناسب هستند و هر مکان چقدر بازدهی خواهد داشت و چقدر باید هزینه کنید و… که در این راه نیازمند یک مشاور مسلط به تخصص سئو هستید.

مدیران نیازمند آن هستند که درکی مناسب از مقوله بازاریابی و تبلیغات داشته باشند و نیز بدانند تبلیغات اساساً یک سرمایه گذاری برای شرکت آن ها محسوب می شود و حرکت در این مسیر فقط با داشتن یک مشاور تبلیغاتی خوب امکان پذیر است.

 

منبع : بازیار

  ثبت آگهی رایگان